![]() |
Lurer på noen ting ...
Kan man spise lavkaro brød på ketolysekuren?
Hva er partystopper? Har bestilt ketoseboka men har ikke fått den enda, tenkte å starte litt på egenhånd i morgen. |
Sv: Lurer på noen ting ...
man kan spise brød, (lavkarbobrød) men anbefaler ikke mer enn ett brødmåltid om dagen ! husk og veie brødskivene, så du vet akkurat hvor mange karber det er i skiva. i boka er det oppskrifter på lavkarbobrød (så vidt jeg husker)
jeg bruker afroditebrød (fåes på Rema) 18 gr karbohydrat pr 100 gr. unner meg 1 tynn skive til frokost, på ca 4,5 karb. Er ganske ny i dette selv, så vet ikke hva partystopper er?! hehe... |
Sitat:
jeg bakte lavkarbobrød i dag, d har 3,9 g karbohydrater pr 100 gram.... |
Sitat:
i boka er det oppskrift på brød |
Sitat:
Andre kjente ting jeg kommer på i farta er meieriprodukter, tomat, nøtter.... Men, dette skal du ikke tenke noe på før du event står rolig etter noen måneder :) Lykke til forresten! :D |
åååh. :) skal også bake eget brød etterhvært :D
|
Kan jeg spise suketter??
|
tror du kan, for det er ikke karbohydrater i det! Men velger selv å holde meg unna disse typer søtningsmiddel :)
|
Det med brød tror jeg du må prøve ut selv. Vi tok et måltid pr dag, enten frokost eller lunsj med 2 skiver brød. Det var da hjemme laga brød som har funnet oppskrift på her eller blogg. Et grovbrød og et lavkarbo.
OG da stoppa vi opp i vekt begge to!! Gikk vel ikke opp noe, men bom stille. Det var i uka 3 og prøvde en uke, men nå har vi kutta det helt ut igjen og fortsatte da å gå ned i vekt. Men som sagt så han det vel være individuelt. Masse lykke til :) |
Sitat:
En velger selvfølgelig selv, men jeg ville ikke gått for det brødet de selger på rema, da er det bedre å bake selv. I tillegg er kornprodukter en partystopper for mange, men det finner man gjerne ut av etterhvert. Partystopper: noe som forårsaker stagnasjon i vekttapet. Det kan være melkeprodukter, søtningsstoffer, tomater, kornprodukter - mer eller mindre hva som helst nesten, det er kjempeindividuelt! Men bortsett fra å tenke på å holde matinntaket så "rent" som mulig, ville jeg ikke brydd meg så veldig mye om partystoppere i begynnelsen. Du merker det dersom du ikke går ned over tid! ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20. |