![]() |
Barn og lavkarbo?
Dette er kansje et dumt spørsmål, men hvordan gjør dere det med barna?
Jeg har en sønn på 8 år og er redd han vil få det samme problemet som meg. Han har anlegg for å legge på seg. Jeg lager "litt anderledes" mat til han. Jeg klare ikke alltid å styre det han spiser. Han er på skolen, sfo, besteforeldre, venner osv. Da vil det alltid bli en kombinasjon av lavkarbo/mye fett og vanlig mat med brød, poteter, sukker ol. Jeg har selv slanket meg "hele livet", og ønsker ikke å introdusere han i dette h.... Jeg fokuserer selvfølgelig på sunn mat, men lager dere alle eks. 2 middager? |
Sv: Barn og lavkarbo?
Han spiser knekkebrød eller vanlig brød til frokost, kvelds og i barnehagen (om han ikke vil ha egg sammen med meg). Ellers spiser han lavkarbomiddag sammen med meg!:) Salat, fisk/kylling/kjøtt har han ikke vondt av!:) Frukt har jeg så og si aldri i hus, men det spiser de mye av i barnehagen.
|
Min sønn spiser også brød, knekkebrød ol. til frokost og kveld, men det blir mye kremfløte, rømme, smør ol. i div sauser.
Jeg bruker mye broccoli/blomkål mos m/fløte og smør til middag. Han elsker dette, men blir vel litt drøyt sammen med eks. poteter? (det er flere i fam. som ikke er på lavk.) Jeg mener ikke å lage problemer, men lurer bare på hva andre gjør?:) |
har jeg lurt litt på også. blir vel kanskje litt vel mye fett i kostholdet vårt når dem spiser så mye kh utenom:)
|
Sitat:
|
Her er en stor tråd om samme tema:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32284 |
Hei
Nei det er ikke farlig å få i seg litt ekstra fett, men når man er "litt lubben" fra før skal det ikke mye til før det blir galt. Takk for tråden. Skal lese den seinere i kveld. Foreldremøte venter.:) |
Men hva med å gi barna mer proteiner i kosten hjemme? Masse proteiner, litt fett og noe karbohydrater skulle egentlig gå greit for et barn som ikke skal slankes......:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13. |