![]() |
Fett og karbo
Heisann=)
ny her inne men har levd på ketolysekuren i 3,5 uker. lurer på en ting. har ikke helt forstått hvordan jeg skal regne ut hvor mye fett i forhold til karbo. i fløte pr 100gr er det 38 gram fett og 2.9 gr karbo.jeg kan se at det er mye fett i forhold til karbo,men hva om jeg spiser en salat blanding med mange grønnsaker som er produsert over jorden, hvor mye fett skal jeg da ha for å oppveie karbohydratene i salaten? |
Sv: fett og karbo
Grønnsaker som vokser over jorden inneholder så lite karber at det trenger du ikke tenke på. I alle fall ikke om du ikke er på 0-karbo eller tilnærmet det.
|
Takk for svar :)
veier krem uten søtningsmidler opp for litt bringebær el litt eple? er sååå glad i det skjønner du hehe |
Sitat:
Eple derimot har ikke noe på ketogent kosthold å gjøre.... Men du, alt dette står i boka, "Slank med ketolysekuren" ;) Om du ikke har den vil jeg definitivt anbefale deg å kjøpe den eller låne den på biblioteket! Lykke til! |
Sitat:
|
Sv: Fett og karbo
Charlott jeg har boken ;)
men prøver kanskje bare å lure meg selv:S sluttet å røyke en tid før ketolyse kuren, gikk opp 8 kg:( tror kanskje jeg tenker at jeg må kose meg med noe annet i stedet, og håpet at noen andre kanskje spiste det oxo. men da har jeg fått klarhet i dette. eple ut..bringebær inn :)) takker for svar |
Sitat:
Men, jeg personlig hadde ikke brukt 2.5 gr karber av mine 15 på en eplebit, meee, det kan jo ha litt med saken å gjøre at jeg ikke er glad i epler :p |
Sitat:
|
Ja jeg er så enig med dere.
men bringebær skal jeg unne meg i små mengder:) kom i ketose etter 5 dager på kuren og har vært der siden. vekten har ikke akkurat rast men er fornøyd med 3 kg og inn noen cm:) men sliter med en ting og det er forstoppelse:( har dere noen tips? svisker er jo så fint, men det kan jeg jo ikke ta. drikker masse vann,så er litt rådløs nå:( |
Sitat:
|
takk det skal jeg gjøre:)
men hva blander du det i? |
Sitat:
|
aha...salat, genialt:)
takker masse. at jeg ikke har vært her inne å stilt spm tidligere. bedre sent enn aldri:) |
Traden heter Fett og karbo, men tradstarter har vel egentlig ikke fatt svar pa sporsmalet i det hele tatt. Hvordan beregner man riktig fettmengde. Det er jo greitt at det er oppgitt i en flotepakke, men hva med dyrefett, fiskefett, oljer etc. Kan noen pa en enkel mate forklare hvordan man beregner en fornuftig dagsdose med fett ? Selv spiser jeg kun dyrefett, men sper pa med noen spiseskjeer med kokosolje for a vare "sikker" Mange her inne er jo sa opptatt av man poser pa med fett, men hva er nok ?
|
Jeg bruker nettsiden www.diett.no og legger inn spist/planlagt mat pr. dag. Der får du blant annet opp fordelingen fett/karbohydrater/proteiner i det du spiser. Du kan også legge inn egenkomponerte retter og få beregningen pr. gram (porsjon).
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06. |