![]() |
Halspastiller v/forkjølelse?
Hei
Har noen et forslag om halspastiller jeg kan ta ved forkjølelse, uten at det går utover lavkarbo/ketose? Jeg er tett som en "potte" i halsen. Eller må jeg stå den av?:eek: |
Sv: Halspastiller v/forkjølelse?
Det eneste som funker er heldigvis de som er lovlige ;) Fribol hals/host som kjøpes på apotek!
God bedring :D |
Tusentusen takk.
Reiser på apoteket NÅ. |
Jeg må tipse deg om noe en gammel vis indianer har lært meg.
Kjøp fersk ingefær, skrell og kutt den opp og kok i vann noen minutter. Tilsett honning og sitron. Veldig veldig godt for halsen. |
Jeg tar imot alle råd med 1000 takk.:)
Har på følelsen at longene kommer ut når jeg hoster. Supervondt.:eek: Honing? Hvordan er det med ketolyse? |
Eh, kanskje du skal kutte honningen ;) Eller la det stå til for halsen sin del.
Er vel så bra uten altså. |
Det mest effektive tipset jeg har mot hosting er te kokt på timian! Smaker høgg, funker fett ;)
2 ss timian i en termokopp så den kan trekke uten å bli kald. Sil det over i en vanlig kopp og tru det i deg ;) Har hatt noooen runder med atypisk lungebetennelse og dette var det eneste som hjalp... Og host/hals fra Fribol! Lykke til og god bedring :D |
For de som tåler det, er Noskapin- tabletter helt supre ved "hoste opp lungene"- hoste. Særlig i kombinasjon med Solvipect eller Cosylan(reseptbelagt).
Hoste som er plagsom døgnet rundt i mer enn 3 dager, bør undersøkes av lege! |
Takk for alle gode råd.:)
Jeg er helt slått ut, noe som ikke er vanlig:eek: |
Sitat:
Går mye rart for tiden, også kyssesyke, noen mer eller mindre mystiske viruser og atypisk influensa!:eek: Selvfølgelig på toppen av vanlig influensa, svineinfluensa, lungebetennelser, bronkitter og noen helt uskyldige forkjølelser!;) Legetime i morgen, kanskje? |
Nei jeg har ikke vært det. Jeg må se det ann ettpar dager.
Tror lissom alt går over, men brystet er tett som fy. Alle går jo å harker for tiden, så jeg "tror" det er en vanlig influensa.:eek: |
Sitat:
Tett bryst er ikke bra og kvalifiserer til legebesøk! Hva er det med folk som ikke vil gå til legen? Eller vent; jeg var jo sånn selv, helt til det nesten kostet meg livet!;) |
Jeg er ikke "redd" for legen og jeg går dit, men man får jo ikke time med en gang, og det er pyton å sitte i timesvis og vente.
Jeg skal gå om jeg ikke merker noen bedring i morgen. Trenger et spark bak. Tusen takk.:) |
Sitat:
Da skal du kunne få et klokkeslett å forholde deg til! Godt du ikke er redd for å bry legen din!:) Mange som er det!:p Jeg droppet å gå til legen med halsbetennelse og våknet opp på Rikshospitalet med hjerne- og ryggmargsbetennelse og lammelser fra øyelokkene til tærne. Kunne ikke tisse av meg selv på over 6 måneder!:( |
Oy, det var ille. Er dette lenge siden, og hvordan har du det nå ?
Det er klart sånne ting får en til å handle raskere. Det er nok mange av oss som drøyer litt, tullete, men alikevel gjør vi det. Jeg lover om jeg ikke er bedre i morgen og sitte på venterommet, for her hos oss må vi det. Desverre. |
Sitat:
Etter det har jeg fått fibromyalgi, psoriasis, rosacea, eksem, IBS, dia2, betennelse i begge armene og hoftene osv osv. Trenger ikke ha noen sammenheng, men er en markant forskjell på før og etter..... Håper du blir bedre, da, så du slipper å sitte der i det hele tatt! Masse god bedring!:klem: |
Tusen takk Kitt, men jeg skjønner at du kan bli litt irritert når du virkelig har opplevd hva resultatet kan bli.
Beklager. |
Sitat:
Jeg kan jo ikke annet enn å råde folk ut i fra mine erfaringer både som pasient og sykepleier og håpe at folk skjønner sitt eget beste!;) Venter man forlenge med å gå til legen, kan det også ta mye lengre tid å bli frisk. Så fikk jeg sagt litt il også!:o:p;) |
Hvordan er formen?
Ble det legetime? |
Det lurer jeg også på!:)
|
Sitat:
Dette løsnet bra opp i brystet Jeg har ikke opplevd maken:) Det sitter selvfølgeli i, men det er løsere og ikke så vondt. Så legetimen fikk vente :) Tusen takk for alle hilsener og gode :)råd |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38. |