![]() |
Kines bountysjokolade ala student 24
Ser at det allerede er en tråd på denne oppskriften, men ser at det er noen år siden den ble lagt ut.
I dag prøvde jeg meg på disse, etter følgende oppskrift: ca. 0,4 karber i pr stk. (16 stk) Ingredienser: 75 gr kokosmasse cocosa extre virgin olje 75 gr sukkerfri mørk sjokolade ( sukkerfri 0% sukker sjokoladen) 5 gr splenda Slik gjør du: Ha kokosmasse i en bolle. Ha splenda i, rør rundt Ha i cocosa olje og rør til du får en såppas fast røre at du kan lage små boller av den. smurte massen utover en plastkledd, ildfast form. La de stå i cirka 10 min, også skjær de opp i passelige stor biter. Mens disse står i kjøleskapet, smelt mørk sjokolade 70% i mikrovnen med litt olje i. Dypp så de stivede kokosmassebitene i sjokoladen. Jeg brukte to gafler, slik at sjokoladen kan rene av. legg de på et brett kledd med plast eller bakepapir, eventuelt i muffinsformer. Hell resten av sjokoladen over bitene, og la de stå å stivne. |
Sv: Kines bounty sjokolade ala student 24
Nam:p-kokosmasse er slik kokos som selges i dagligvaren ikke sant?
|
Oi, denne var jo veldig grei og enkel. Må testes
|
nam nam.... og der var fredagskosen avgjort :sikle:
|
Sitat:
|
Tror coop har en med veldig lite kh. Kokkosmasse altså.
|
Noe jeg kan bruke istedenfor kokosmasse?
Liker ikke kokos-smaken.....;) Hvor kjøper du den virgin olja? |
MmmMMM! Veldig god! Jeg smeltet sjokolade (lys fra Cavalier) og cocosa sammen og helte over når massen var nesten stiv.. Da trakk sjokoladen litt inn i kokosmassen, og det smakte KJEMPEGODT! 19-åringen her i huset elsker Bounty, og hun syntes dette var nesten ennå bedre enn originalen!:D
|
Den kokosoljen jeg har er kjøpt på helsekost. Annet man kan bruke enn kokos vet jeg ikke. Men bounty er jo med kokos.
|
hvor mye cocosa hadde du oppi?
|
Dette må testes! :D
|
Du er en engel:eek: bounty er min største cravings og favorittsjokolade! men hvor mye cocosa brukte du? og hva slags kokosmasse? brukte du den fra vanlige butikker? ;)
|
Ser at det er flere som har stilt meg spørsmål her. Beklager for sent svar.
Usikker på hva kokosmasse jeg brukte, men skal jaggu sjekke karbo innholdet på den neste gang jeg lager bounty. Brukte cocosa til massen ble passe tykk, så har ingen esakt mål. |
jeg glemte å kjøpe spelnda.. kan man bruke sukreen eller sånn flytende søtnings middel?
|
Tips:
Cocosa koster 170 kr DENNE koster kun 85 kr og er nesten dobbelt så stor! Hvis dere i tillegg bruker koden min så får dere 5 $ avlsag. det dekker frakten som er på 4$ = 22 kr! Tipser andre om det jeg skulle ønske andre tipser meg om ;) |
Nydelig :D
|
Disse var veldig gode!! :)
Jeg klarte ikke å lage kuler av min masse, ble bare oljete på en måte. Så jeg bare puttet massen i muffinsformer, lot de stå i kjøleskapet en stund, og så helte jeg sjokoladen over. Nam! :) (Jeg brukte ca 6 ts splenda (som blir ca 3 gram), og synes at det var ganske passe) Og da ble jo karbinnholdet litt lavere :p Jeg fordelte min masse i ti muffinsformer, så da tenker jeg det blir under 1 g karbo per form og er godt fornøyd med det :) |
Disse var gode... blir nok fast helgekos framover.... mamma er stor fan av bounty sjokolade, og hun likte disse godt :D
|
Sv: Kines bountysjokolade ala student 24
Må man bruke cocosa med smak forresten? Blir det en tam smak om man bruker den nøytrale?
|
Sitat:
|
kan man bruke sukrin på disse? finner ikke splenda her i sverige :s
|
Sitat:
|
flott, da vil jeg lage det i dag :D
|
hvor mye sukrin bruker du i om gangen
|
fikk ikke dette til i det hele tatt jeg, kunne ikke lage boller av dem, det er sånn kokosmasse som ser ut som små ris dere lager det av?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41. |