![]() |
Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?
begynte mine tre første uker med å gå ned en halv kilo i uke..men så,vekta begynte å stige igjen og det har den tydeligvis fortsatt med:(
jeg blir fryktelig frustrert,hva gjør jeg galt??? min dagsmeny: frokost: 2 egg 1-2 ss kremfløte 50 gr bacon alt dette stekt i smør lunsj (ikke hver dag): 2 kokte egg 2 ss majones 1 avokado 50g skinke (noen ganger lett salami) 2 never ost agurk isbergsalat middag: 200-250 g kjøtt av noe slag ca 1 dl fløtesaus ca 6 dl blomkål/brokkoli kokt kveld (prøver å ikke spise da,men hvis): 2 egg som omelett 2 never ost i løpet av hele dagen blir d ca 6-7 kopper kaffe (svart) og ca 1-2 liter vann. hva er feil her? :confused: |
Sv: Hvorfor går jeg opp,spiser jeg for mye?
Hvordan ligger du an i forhold til syklusen da? Mensen og sånn?
|
Sitat:
|
du skriver maks 5 g karbo om dagen.. det du spiser er da myye mer enn 5 g om dagen? bare brokkolien der er jo masse..?
|
Hun skriver vel maks 15 om dagen, og det ser vel ikke ut som så veldig mye mer enn det?
|
det stod maks 5 ;) hun har endret det nå..
|
men uansett er jo 15 ikke så mye det heller.. hvor mye skal du ned da? om du ikke har så mye til overs så kan det jo gå tregt..
|
Sitat:
jeg vil ned 5 kilo "bare"...men for meg er det mye;) greit at det går tregt men vil da ikke gå opp flere kilo.. |
Sikkert mye for deg, men ikke sikkert det er så mye for kroppen din.. Kanskje du spiser for mange kcal.. er jo dem som må telle kcal når dem nærmer seg målet sitt...
|
Sitat:
|
Prøv å legg dagens matinntak inn på diett.no? Da får du et bilde på hvor mye du får i deg. Du trenger ikke å gå sulten på lavkarbo, er ikke sikkert du trenger å kutte så mye ;)
|
så finnes det jo ting som kan stoppe.. feks lavkarbobrød, fløte, sukkerfritt snop etc.. spiser du noe sånt?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Hvorfor går jeg opp, - spiser jeg for mye?
Lavkarbo er jo vektregulerende, slett ikke sikkert kroppen din synes du skal ned overhode ;)
|
Sitat:
|
Det ser ikke ut til at du spiser mye grønnsaker heller? Mange går ikke ned dersom de ikke spiser mye grønnsaker, "uansett" hvor få karber de spiser :)
Avocado, brokkoli, isbergsalat og agurk - om den eneste grønnsaken du spiser mye av er brokkoli, kan det vel være at kroppen din rett og slett trenger variasjon i næringsstoffer! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
har og en mistanke om at jeg spiser for mye.
6 uker og - ca 2 kg . hadde forventet mer, uansett hva andre på forumet her sier. Jeg spiser en del fløte og ost, og er desverre blitt litt for avhengig av sukkerfri sjokolade. Prøver å kvitte meg med kunstige søtningsstoffer, men ikke lett:( |
Hm...jeg har stagnert sjøl jeg... Men etter å ha lest i bøkene igjen, ser jeg at 1dl fløte kan bli litt mye fett? Hvis vi tilfører kroppen nok fett over tid, vil den ikke behøve å forbrenne fra kroppens reserver, den får jo nok i maten. Men synes det er vanskelig sjøl dette, men jeg har kuttet ut fløten for å se om det er sånn på meg i alle fall. Gjelder visst å finne balansen mellom tilførsel og forbruk :rolleyes: Eller nålen i høystakken om du vil ;) Disse individuelle forskjellene er ikke lett å spore alltid :o Masse lykke til! :blomster:
|
Man greier vanligvis ikke å spise så mye fett så det stopper som regel seg selv. HVertfall for meg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04. |