Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Avocado-tips? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40961)

Marygold 20-02-11 22:25

Avocado-tips?

Jeg har aldri prøvd avokado før, men mannen min liker det kjempegodt, så jeg tenkte å kjøpe i morgen - men.....

Hvordan tilbereder man avokado for at det skal bli godt?

Noen som har tips ????? Jeg er helt blank.
Mannen min sier han bare strør litt salt oppå- så er det bra nok, at det egentlig ikke smaker noe spesielt da.
Men synes det virker så kjedelig på en måte, så vil gjerne ha flere tips, og har fått inntrykk av at mange her inne spiser avokado.

Vil gjerne prøve nye matvarer, og spesielt grønnsaker siden jeg ikke er så flink til å få i meg nok.. Dette er blitt et nytt delmål jeg har satt meg denne måneden :)

arnakristin 20-02-11 22:30

Sv: Avocado-tips?

Avocado -- bruker vi til?

Søk i oppskriftsforumet og du vil få mange flere forslag. Skroll også helt neserst på siden der vil du finne linker med tilsvarende tema som i din overskrift.

Marygold 20-02-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 1035970)
Avocado -- bruker vi til?

Søk i oppskriftsforumet og du vil få mange flere forslag. Skroll også helt neserst på siden der vil du finne linker med tilsvarende tema som i din overskrift.

Takk for tips :) Prøvde å kikke litt før jeg skrev den, men har tydeligvis ikke kikket godt nok :)

Stine 20-02-11 22:53

Jeg har en ss rømme eller cf ,litt majones,litt salt og hvitløkskrydder i en liten bolle, moser med stavmixer . Nam nam... Bruker det til kylling,kjøttboller,kjøtt ..

marjusen 20-02-11 23:01

Også er det godt med litt reker, majones og sitron. Nam nam nam

ada-emilie 21-02-11 01:00

Som del av salat.

Marygold 21-02-11 10:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stine (Innlegg 1035987)
Jeg har en ss rømme eller cf ,litt majones,litt salt og hvitløkskrydder i en liten bolle, moser med stavmixer . Nam nam... Bruker det til kylling,kjøttboller,kjøtt ..

Dette hørtes spennende ut, må prøves :) Takk for svar :)

ThereseA 21-02-11 12:11

pleier å lage guacamole jeg.... avokado som knuses med litt sitron og fin hakka løk

Deanna 21-02-11 13:59

Avokado sammen med spekeskinke og masse rømme er deilig. Går også an å ha eggerøre til. Og søte små tomater.

Jeg bruker også å steike avokado sammen med ymse grønnsaker og feks kylling i biter. Masse pepper er godt til!

Marygold 21-02-11 17:08

oh, her var det masse spennende jeg må prøve :) Tusen takk !!!

Lissi80 23-02-11 21:36

Jeg bruker å ta en avocado, deler den i to, tar bort stein og skraper ut innholdet. Moser avokado"kjøttet" sammen med en boks tunfisk, tilsetter 1 ss sitron saft, 1 ss majones, salt og pepper etter smak :) Veldig godt :) Men en må nesten like tunfisk da :D

ada-emilie 24-02-11 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lissi80 (Innlegg 1038615)
Jeg bruker å ta en avocado, deler den i to, tar bort stein og skraper ut innholdet. Moser avokado"kjøttet" sammen med en boks tunfisk, tilsetter 1 ss sitron saft, 1 ss majones, salt og pepper etter smak :) Veldig godt :) Men en må nesten like tunfisk da :D

Jeg også, bare at jeg erstatter majones med sennep og blander inn en salat også.

Nerthus 24-02-11 13:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ThereseA (Innlegg 1036297)
pleier å lage guacamole jeg.... avokado som knuses med litt sitron og fin hakka løk

Og med litt hakka chili, et fedd hvitløk - og litt CF for å runde av litt... MMMMHMMM! Perfekt til lavkarbo-taco! ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.