![]() |
Bruk av søtningsmiddel
Jeg har nå gått på lavkarbo diett i 6 dager. Å er på god vei til å tilpasse meg min nye livsstil. Men, etter kun 6 dager river søthungeren i meg så jeg nesten blir sprø! :eek:! Hva med bruken av søtningsmiddelet natreen? Kan man piske krem og ha i litt natreen og romessens? fløte er jo lavkarbo og essensen inneholder jo ikke karbohydrat i seg selv.
All hjelp er verdsatt! :) |
Sv: Bruk av søtningsmiddel
I prinsippet - ja, du tenker riktig. Pisket krem med feks natreen er en helt ok lavkarbo-"dessert".
Men det kan lønne seg veldig å holde ut 14 dager uten noe søtt - så får søtsuget tid til å forsvinne, istedet for å bli opprettholdt. :) Det kan være en vanskelig kneik å komme over, men vel verd det! |
Takk for svar :)
Men natreen har ingen innvirkning på vektnedgangen? Skal nok holde ut i 14 dager;) Men disse første dagene er jammen i meg ikke enkle:eek: |
Ligger masse oppskrifter på digg og snacks her ;)
Jeg har ennå ikke prøvd noe, prøver å holde meg unna, men en dag må jeg nok ;) |
I ketolyse må jeg være svært forsiktig.. Spiser ikke mer enn mellom 15 og 25 karbohydrater om dagen. Går mye i bacon, egg, creme fresh eller rømme, fløte, kjøtt osv.... Søthungeren eller den "friheten" til å spise noe annet uten å stoppe vektnedgangen frister;)
|
Hei,
Sjekk om du får i deg nok fett, søtsug kan nemlig være et symtom på at man får i seg for lite fett i løpet av dagen. |
Sitat:
|
Har du prøvd cc med funlight og valnøtter? Det er godt :smile:
|
Jeg tror jeg får i meg nok fett, men man kan jo aldri være 100 prosent sikker....
|
Sitat:
|
Forstår at det er MASSE der ute å prøve ut :) Å tar mer enn gjerne i mot råd :D cc? Hva er det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22. |