![]() |
Sukrinmengde istedenfor sukker
Jeg vil veldig gjerne lage denne oppskriften fra 4 stjerners middag ikveld, til klubben jeg skal ha neste gang:
Sitat:
smaker det da likt som det ville gjort med sukker? Vil veldig gjerne lage den sånn at jeg også kan spise det... |
Sv: Sukrin mengde istedenfor sukker
Jeg har brukt samme mengde, men siden vi ikke er så vant til søtsmaken så kan du kanskje ha mindre i? med mindre mengden er viktig for å få til oppskriften, da...:confused:
|
Sv: Sukrin mengde istedenfor sukker
Sitat:
jeg er ikke vant til å bruke sukrin er derfor jeg spør, for andre som ikke går på dette, vil 100 g sukrin smake som 100 g sukker? merker de forskjell? |
Sv: Sukrinmengde istedenfor sukker
Jeg bakte en sjokoladekake der jeg testa med å bytte halve sukkermengden med sukrin (turde ikke bytte alt ettersom jeg ikke hadde testa sukrin før), og fikk tilbakemelding på at kaka var god -men veldig søt.
Dette var da en vanlig sjokoladekake med hvetemel og alt, men jeg ville ha mindre rent sukker i den. Ut fra tilbakemeldingen ville jeg prøvd meg frem med mindre sukrin enn sukker. Det er jo litt forskjell på hvor glade folk er i søtsmak også :) |
Sv: Sukrinmengde istedenfor sukker
Sukrin søter kun 75 % av hva sukker gjør, så du bør vel da ta ca 125 gram
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39. |