![]() |
Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?
Etter en stund på ketolysekost kjenner jeg i dag at jeg er litt "fettlei"... Har det noe å si om jeg har en dag hvor jeg har litt mindre inntak av fett?
På en annen side, vil det ha noe å si om jeg har en dag som jeg spiser litt mere fett enn anbefalt? |
Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?
Hva med å prøve å tenke litt nytt i forhold til fettkilder? En salat med avocado for eksempel, en eggemelk-kaffe, "tapas" av oliven og noen ostebiter?
|
Sitat:
Men hvordan tror du det er med spekemat? Det er jeg utrolig glad i! Men det er jo grusomt mye salt i det, å det binder mye vann... |
Sitat:
|
Mener du mer fett totalt eller i forhold til protein? Om du noen dager spiser litt mer protein istedetfor fett er ikke det uheldig med tanke vektnedgang. Det er bare fint at du spiser variert og det er ikke meningen at man skal ligge eksakt på en viss prosent daglig. Det blir jo hysterisk. Siden fett har over dobbelt så mange kalorier som protein (og karbohydrater) er det kanskje mindre fett som skal til enn noen tror for å få til riktig energiprosentfordeling. Det viktigste er å få fett til hvert måltid.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet at en "nybegynner feil" på ketolyse er tenke gammeldags. At fett er ekkelt, å at det skal minimaliseres. Det å vri om den tankegangen er nok mere jobb enn noen tror... Selv prøver jeg å spise en del egg til frokost, for det er stappa med proteiner, samt kjøtt så ofte jeg kan:) |
Sitat:
Du går ned i vekt med mindre fett også. |
Sitat:
Prøv det og se hvordan det virker på deg! Vi elsker oppdateringer på utprøvinger ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så jeg blir støtt overrasket over at noen tør å gi seg i kast med for eksempel ketolyse mens de fortsatt frykter fettet! Det må være veldig psykisk stressende, tenker jeg...:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har IKKE fobi mot fett i majones, smør, oljer, seterrømme, avocado etc. Men, jeg sliter med "kjøttfett", så som nakkekoteletter, kjøttdeig, kyllinglår etc. Der velger jeg karbonadedeig, kyllingfileter og kamkoteletter (og, ja... jeg skjærer bort mesteparten av fettranden påkoteletten etter at den er stekt). Slik kan det bli mindre fett av den typen enn ønskelig. Bacon går fint, også den fete utgaven, men da kan lett saltet bli problematisk, så jeg spiser det ikke hvr dag. Jeg vurderer nå å la frokosten være en spiseskje olivenolje med en cherrytomat ved siden av. Og kan gjerne ta noen flere spiseskjeer gjennom dagen. Høres det greit ut ?:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk for gode råd, Nerthus :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg står fremdeles for å SPISE nok fett enn å måtte drikke oljer rent ved siden av - spesielt når det finnes så mange måter å inkludere fett i maten - selv om det er noen som MÅ gjøre det slik - OG som har suksess med denne måten å gjøre det på. Jeg ser at tilbakemeldingen min til Trj burde inneholdt flere alternativer slik at man ikke føler man må tvinge i seg fettranden på koteletten ;) |
Sitat:
Jeg ser at tilbakemeldingen P.s- I morgen blir det skaldmans kjøttkaker til middag! JUM!!!!! |
Sitat:
Jeg leter og leter i boka, men finner ikke de tallene oppgitt....:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40. |