![]() |
Plutselig ut av ketose ...
Sjekker innimellom med ketostix om jeg er i ketose eller ikke. Og nå har jeg vært i ketose i ca 8 uker og gått ned litt over 6 kg. Men i dag når jeg sjekka med stix så var jeg ikke i ketose. Har ikke forandret noe i kostholdet.. Hva skjer?
|
Sv: Plutselig ut av ketose...
Du skal kun sjekke om kvelden ca to timer etter siste måltid.
|
Merkelig, for jeg har sjekket både morgen og kveld i disse 8 ukene og altid fått utslag. Men nå har jeg googlet litt og kan det ha noe å si at man har mensen? For det har jeg nå så kanskje det er det? Men syns det også er merkelig for jeg gikk med blødninger i hele januar pga minipillen og fikk da utslag på ketostix og også på forje mens.. Får teste igjen i kveld :)
|
Mensen kan helt klart spille inn!
Men, så lenge du vet du spiser riktig og vekta går nedover betyr stixa igrunn fælt lite :) |
Jeg går jo nedover så jeg gjør det jo rett ;) Lærte noe nytt her da, ikke sjekke under mens hvertfall :D
|
Sv: Plutselig ut av ketose ...
Det kan også være at du har drukket mye vann, og da er ketonene i urinen tynnet ut og det vil ikke vises på stixen. Det betyr ikke at du ikke er i ketosetilstand, for det er du mest sansynlig;) Ikke bry deg så mye om stixen, så lenge du spiser riktig og går ned i vekt;)
|
Sitat:
|
JUHU!!! hehe måtte jo bare sjekke... Nå fikk jeg utslag ;)
|
Så flott;)
|
jeg får ikke alltid utslag når jeg har mensen.. fikk det nå, men av og til viser den nada selv om jeg VET jeg er i ketose.. så det er bedre å måle når man ikke har den.. :D
|
Sitat:
|
Tror det blir alt for mye stress med : er jeg i ketose eller ikke! Spiser du lite kh er du i ketose!Stress er ikke bra!
|
Sitat:
|
Er veldig fokusert på det som stresser meg for tida!! Har kutta røyken! Det går foreløpig fint!Maten blir litt underordna! Men lite karbo på meg ja!!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49. |