![]() |
Squashpai med kjøttdeig og fetasot
Oppskrift med bilder her
Jeg har lagd bunn av squash til denne paien, men du kan også lage den med vanlig paibunn. 4 porsjoner: Ingredienser: Bunn: 1-1 1/2 revet squash 2 egg 100-150 g revet ost Fyll: 400 g kjøttdeig 1 hakket løk 3 fedd finhakket hvitløk 2 ts sambal olek 1 1/2 ts tørket mynte 1 ts salt 200 g fetaost i terninger 2 egg Fremgangsmåte: Smuldre kjøttdeigen og brun den sammen med løk og hvitløk. Rør inn sambal olek og krydre med mynte og salt. Stek over svak varme i ca 5 minutter og la deretter fyllet avkjøles litt. Riv squashen og klem den deretter i hendene så du får ut mest mulig væske. Ha den i en bolle. Pisk to egg lett med en gaffel og ha det i bollen sammen med revet ost. Bland godt og trykk så blandingen ned i en paiform. Jeg lager min pai i microen med crispfunksjonen for å spare litt tid, og velger derfor den medfølgende crisp-panna. Forstek bunnen enten 10 minutter i ovnen ved 200 grader eller 5-6 minutter i microen med crisp. Bland inn halvparten av fetaosten i kjøttfyllet. Tilsett deretter to lett sammenpiskede egg og bland godt. Fordel fyllet over paibunnen og strø over resten av fetaosten. Stek paien enten ca 30 minutter ved 200 grader i ovnen, eller 10-12 minutter i microen med crisp. Server lunken med en salat ved siden av, gjerne tomatsalat. Ca næringsinnhold pr porsjon: Protein: 43 g - 29% Karbohydrat: 4,5 g - 3% Fett: 44 g - 68% Kcal: 593 |
Sv: Squashpai med kjøttdeig og fetasot
Dette skal prøves de nærmeste dagene =)
Trenger bare å kjøpe meg en pai form :D |
Jeg laget denne også her forrige dagen, med litt endringer....man tager hva man haver :D
Ildfast form samme bunn fyll: kjøttdeig, løk, bokstomater, 2 store champignon, sambal oelek, 1 egg, 1/2 boks cottage cheese, jarlsberg ost på toppen kan anbefales :) |
Flott med nye inspill på bunner, har eksperimentert litt men er ennå ikke 100% fornøyd. Så utrolig god ut!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15. |