![]() |
Avocado- og Ingefærsorbet (Med bilde og film)
Dette er virkelig noe for de som savner iskrem og sorbet.
Den originale oppskriften er hentet fra Coop Medlem nr2. http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=2785 Bildet er en skjermdump fra Inkognitos video utviklet for Coop. Filmen kan dere se her. Avokado- og Ingefærsorbet 6 porsjoner - 20 min - Litt mer avansert 4 modne avokadoer 4 ss syltet ingefær 2 sitroner, saften Søtstoff tilsvarende 4 dl sukker (Jeg brukte 1,5 ts hvit stevia og 1 dl sukrin) 8 dl kaldt vann 1 dl god hvitvin Litt salt 2 eggehviter
NB! Om du benytter søtstoff som har mindre masse en sukker (eks stevia) kan det være lurt å ikke bruke alt vannet for å unngå at blandingen blir for tynn. Karboinnhold 4 avokadoer (600g) - 3 g karb 4 ss ingeffær (45 g) - 1,75 g karb (Blue Dragon Sushi ginger) 1 dl hvitvin (100 ml) - 1-3 g karb (Sjekk restsukker i vinen) Jeg legger til 2 g ekstra for egg og sitronsaft. Hele røren - 7,75 g karb Pr porsjon - 1,29 g karb Pr 100 g - <0,5 g karb |
Sv: Avocado- og Ingefærsorbet (Med bilde og film)
Denne så god ut! Kanskje jeg må prøve den til helgen. Takk for oppskriften! :)
|
Men hva er syltet ingefær? Er det noe man får kjøpt?
|
Syltet ingefær er ingefær som er skrellet, delt opp og lagt i lake.
Den er ikke like sterk som fersk ingefær tror jeg. Jeg brukte Blue Dragon Sushi Ginger, som jeg kjøpte på Rema. |
Litt skeptisk til blandinga, men den så unektelig spennende ut:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15. |