![]() |
Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol
Heisann,
Har idag vært hos legen min, og har fått bekreftet at jeg har høyt kolesterol. (6.5) Han har liten eller ingen kunnskap om ketolyse kuren, og kunne derfor ikke rådgi meg angående dette. Jeg spiser nesten ikke noen av "risiko" varene han poengterte som kaffe, sjokolade og rogn, men jeg spiser jo egg siden det er slik en stor del av frokost og bakingen til ketolyse kuren. Jeg har vært på denne kuren siden begynnelsen av Januar, og lurer på om jeg allerede skulle hatt lavt kolesterol med denne kuren? Er litt bekymret for bare å fortsette som før, men legen min ga meg bare en liste over ting jeg skal unngå, slik som helmelk, fløte, helfet ost, krem, eggeplomme, alt fett kjøtt, alle sorter skalldyr, stuede og mosede grønnsaker tillsatt smør og margarin og fløte / helmelk, kokos og kokosfett og ikke minst smør. Dette er jo helt i strid med ketolyse kuren, og vil igrunnen bare bety at jeg ikke kan fortsette som jeg gjør. Jeg ville sette pris på svar angående dette fra enhver som har bredere erfaring, eller kanskje til og med utannelse innen dette. Er bare litt redd at jeg skal gjøre megselv skade når ikke legen min kan gi meg gode råd i sammsvar med kuren jeg har valgt. |
Sv: Litt nedstemt etter besøk hos lege / kolesterol
Vil tro du får svar på noe av det du lurer på om du kikker litt i denne tråden :)
Denne ligger som link i den tråden, vil bare sørge for at den ikke blir oversett ;) |
En del mennesker opplever en midlertidig forhøyelse av kolesterolnivå etter omlegging til LCHF-kosthold, etter noen måneder vil det typisk synke til lavere verdier enn det du hadde før kostomleggingen.
Fortsett som du gjør! Du kan jo også ta kontakt med dr. Ketolyse, siden du følger kuren hans. - |
Målte du kolesterolet før du begynte eller har du eldre målinger liggende hos legen? Hvis du hadde høyt fra før av - vil det nok ikke bli verre med lavkarbo.
Les linkene og skriv ut informasjonen, sjekk også Uffe Ravnskogs bok om kolesterolmyten. Ta den med til legen :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05. |