![]() |
Ketolyse & Fedon?
Jeg tenker primært nå så er det ketolyse som er målet. Vi har ikke helt klart det som er ketolyse karb med 15-20 pr dag.. Vi ligger på 30kh - men målte det opp med anbefalt dagsdose på matprat.no og der ligger langt under.. Så vidt over null nivået.. Sjekket litt på Dr. Lindbergs filosofi og ser at den passer oss som livsstil etter at målet er nådd hos oss begge;)
Så et spm er det "farlig" å ligge å vippe mellom ketolyse/fedon ?for det er jo mye likt - bare at han tillater mer kh i løpet av døgnet & noe frukt. |
Sv: Ketolyse & Fedon ??
Ikke farlig utover at du kan risikere å legge på deg ved å blande feks frukt og mye fett ;)
Følg EN kur en stund fremover så kan du heller moderere litt etterhvert som du blir trygg på lavkarbo og kjenner til hvordan kroppen din fungerer :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fedon er en bra kar (bortsett fra sukrosen hans... ) og det er masse god mat og man spiser fortsatt lavkarbo :D Kjempeflott! :D |
Det har ikke så mye å si. Du skal spise ganske mye karbohydrater før du må senke fettinntaket ifølge Lutz.
|
Sitat:
|
Sv: Ketolyse & Fedon?
Det er kanskje greit å ha i bakhodet at Ketolyse er en kur som fører til kostholdsomlegging, og at Fedon er en av disse kostholdene Torkil foreslår at man kan holde seg til når man er ferdig med kuren.
Å spise lavkarbo á la Lutz er også en mulighet etter endt kur. Man kan så klart gå ned i vekt på både Fedon og Lutziansk kost også, men det er nok greit å bestemme seg hvor man ønsker å være... i alle fall i begynnelsen når man er ny. Det viktigste er nok at man velger en måte å spise på og holder seg til de prinsippene over en lengre periode. :) |
Sitat:
Så jeg tar i mot tips/råd langs veien av dere som er mer erfarne - dere er gull verdt for oss nybegynnere :D |
Er nok uansett ikke dumt å trappe ned litt etter litt. Kan være tøft for kroppen å plutselig gå fra høykarbo til ketose, så dette går nok bra.
Når dere får boka og startpakka, så kan dere lese og bli komfortable med opplegget, og så kan dere redusere til dere er der dere skal være. Poenget mitt var vel egentlig at når man først har begynt på et opplegg, så er det lurt å følge det... og det høres det jo ut som om dere har tenkt til å gjøre :) |
Sitat:
|
Sitat:
Er heller ikke noe problem å ligge på ca 30 karber om dere fortsatt er i ketose! Det er jo det som er poenget med ketolyse, å være i ketose, mener jeg! Lurt å begynne med 15/20 til man vet hvor ens egne grense for ketose ligger, da!;) Mange er i målbar ketose opp mot 50 karber!:) Masse lykke til! Er mye å sette seg inn i til å begynne med, men det blir fort en vane!:D |
Sitat:
I dag ble det surra champingon & paprika til indrefielten + saus.. ;) Så i dag tror jeg vi ligger greit an, skal teste sticksen i kveld. .. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|