![]() |
Magetrøbbel, er det normalt?
Sliter med mage smerter, bobling som noen ganger ender på¨do... hvor normalt er dette?er det bare jeg som er slik?
|
Sv: Magetrøbbel, er det normalt?
Ja, ganske normalt med en reaksjon i overgansen til ketose :ja:
|
Sitat:
|
men jeg har jo drevet på i to måneder... slet med det endel i begynnelsen, men da tok jeg jerntabletter så jeg kuttet dem og ble bedre..men nå har det begynt igjen.
|
Sitat:
Det som er normalt er å høre høye romlelyder. Noen får treg avføring og tyr til magnesiumtilskudd i store doser eller linfrø/loppefrø i vann. Noen synes nok fett i maten holder. Mye gass og diare kan skyldes høyt inntak av maltitol i sukkerfritt godteri. |
ikke noe inntak av sukkerfri godtteri her i verden :) men blir FUN saft i stede for vann, hver dag. og et glass brus (Tab) på helg.
mye luft...lite bæsj... for å si det sånn... hehe |
Jeg synes det er litt underlig. Men det kan bedre seg etterhvert fordi mange opplever at man blir underlig i magen de første ukene, før det normaliserer seg. Du kan jo tenke på om du spiser noe mer kål, løk etc som du var uvant med før nå som du kanskje reagerer på. Spør igjen om det ikke bedrer seg i løpet av noen uker.
|
Min mage har aldri vært så bra som de første ukene på lavkarbo..det er det som er så merkelig.. tror jeg ringer lege i morgen.. min svigermor spiser som meg og begynte nesten samtidig..hun har reagert på samme måten og har nå fått betennelse i tjukktarmen og går på "hestekur". magen har bare blirr værre de to siste dagene så får nok levere avføringsprøve i morgen... ekkelt og fært å si det men det kommer bare "slim" bak.. flere som har opplevd dette?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har gått til innkjøp av noe som heter Vita Biosa, fås kjøpt på helsekost. Det er en slags urte-drikk tror jeg som man skal ta til 3 av dagens måltider. Jeg slet med treg mage i lang tid, og etter jeg begynte med Vita Biosa har det blitt mye bedre, og mer regelmessige do-besøk :)
Ellers drikker jeg 2-4 ss kaldpresset oliven olje før jeg legger meg. det smaker dritt, men funker som "smøremiddel" for tarmene. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har også alltid vært veldig oppblåst, men Vita Biosa funket for meg iallefall:) Håper du finner noe som kan hjelpe deg :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så..her etter blir det å kose seg med Tab extra på lørdagskveld!ikke mens man jobber ihvertfall:p Koselig med en frisør som har en bråketet mage:rolleyes: |
tror jeg kan kutte bort noen kopper kaffe også jeg for denna magen var fin i to dager den også begynte den igjen... :(
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59. |