![]() |
Arr som ikke forsvinner!
Huden min er helt #"€#€%
Jeg har heldigvis ikke hatt noe særlig kviser i ansiktet, men på ryggen, puppene og skuldrene har jeg hatt utrolig mye, og jeg får arr av alle, og de ser ikke ut til å forsvinne så lett. Generelt hvis jeg får sår, får jeg store arr. Jeg hørte at dette kan ha mye med kosthold å gjøre at arr ikke forsvinner? Jeg får ikke særlig kviser nå lengre, men det er fortsatt arr og det er såå stygt. Nå som kroppen min begynner å stramme seg opp og se bedre ut vil jeg gjerne prøve å få vekk disse arrene også. Noen som har samme problem :confused: Tips eller råd? |
Sv: Arr som ikke forsvinner!
Massasje kan løse opp bindevevet og hjelpe til med blodtilførsel :) Ellers skal hvetekim olje og andre oljer med mye E-vitamin være bra :)
|
Dette med hva slag arr man får, har nok ikke så mye med kosthold å gjøre, men heller arv/gener!
Jeg er heldig og får så og si ikke arr. Legen som tok bukplastikk på meg, kunne faktisk ikke se blindtarmarret mitt!:eek: Har en venninne med mange store føflekker. Hun har gitt opp å fjerne dem for syns skyld, for arrene blir styggere enn føflekkene. Hun får det som kalles kolloide arr, der huden blir fortykket rundt arret. |
Sitat:
Arr kan laserbehandles eller behandles med "syrekrem" (husker ikke hva de heter i farta), kjemisk peeling og diverse, diverse. Noen arr blekner/forsvinner av seg selv med årene. Vet ikke hvor du bor, men hvis det er i en større by, er det kanskje en hudpleieklinikk eller en plastikkkirurgisk klinikk i nærheten hvor du kan få vurdert huden din. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48. |