![]() |
Skalad sesamfrø
på pakken står det 9 karb pr 100 gram, men på den storematvare tabellen står det 4.5 , det går vell ikke ann og ha gjort noe ekstra med sesamfrøene?
|
Sv: skalad semsamfrø
Karbohydratnivåer kan vel variere med hvor ting er dyrket, når på året de er høstet etc. Dermed kan det være at gjennomsnittsverdiene varierer etter hvem som måler, når det er målt og hvordan det er målt. Jeg går stort sett etter det som står på pakken (innbiller meg at hvis tallene avviker fra matvaretabellen, så har i alle fall produsenten gjort et forsøk på å måle selv, og ikke bare slappet på tallene fra tabellen som muligens ikke stemmer :D), men det er vel opp til enhver hvilket tall man bruker.
|
ja,
er noe galt med gogreen siden i sverige men den norske siden viser at det er 4 gr karbs i, så får vell kjöpe norsk sesamfrö |
Jeg kjøper ofte sesamfrø i importbutikker, og de er ofte umerket. Da går jeg ut i fra matvaretabellen, som sier 4.5g karbohydrater. Hvilket merke er det på dine? Er det GoGreen sine? Merkelig om de skulle være merket annerledes i Sverige enn i Norge.
Møllerens sine oppgir foresten 4.5g og. |
er gogreen ja.
|
Det kan være at de svenske har tatt med kostfiberene.
I Matvaretabellen står det 4,5 Kh. og 4,9 i kostfiber. Det skulle bli sånn ca.10 til sammen. |
Ser nå at min boks fra GoGreen og oppgir 9g. Kan det være at forpakningen er utdatert? Kanskje noe å sende en mail til de om, siden det er såpass forskjell på det de oppgir på nettet og det som står på pakken.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
100 gram....ja, men syntes 5 karbs ekstra var en del
|
Sitat:
|
ja det kan jeg egentlig får pröve meg frem nu :)
|
Sv: Skalad sesamfrø
Fikk mail fra GoGreen nå:
Sitat:
|
takk for info, da vet vi det, får kjöpe med et par pakker fra norge når jeg er der hehe
|
Sitat:
|
hehe ja d ska eg, rart dette altså sko trodd det var det samme...
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20. |