Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Fryser! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42226)

Icandoit 24-03-11 07:47

Fryser!

Jeg fryser veldig når jeg er i ketose - kan noen forklare hva kommer det av? :blomster:

Sbond 24-03-11 12:40

Sv: Fryser!

Har bare boka til Torkil (ketolyse) og der står det at mange opplever å bli varmere pga fettforbrenningen som skjer i kroppen..

Kanskje du har fått så lite fett at du begynner å fryse, hehe, neida, jeg vet ikke;P

Furine 24-03-11 15:08

Eg fraus mykje i vinter, og var då i ketose. Veit ikkje heilt kva som gjer det. Vanlegvis seier jo folk at dei svettar av å vere i ketose. Eg sov med ullkle, under dundyne!

Mariekjeks 24-03-11 15:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Icandoit (Innlegg 1064865)
Jeg fryser veldig når jeg er i ketose - kan noen forklare hva kommer det av? :blomster:

Jeg kan ikke forklare hvorfor det skjer, men opplevde det samme selv denne gangen. Holdt på å fryse i hjel de første 2-3 ukene :confused:. Skikkelig merkelig, for tidligere når jeg har vært i ketose har problemet definitivt vært motsatt!

Men, det varte som sagt bare 2-3 uker. Etter det ble ting normalt igjen. Nå merker jeg ingenting, hverken kulde eller varme.

Regret 24-03-11 15:13

Det kommer nok av alt vannet du drikker :)

Mariekjeks 24-03-11 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1065218)
Eg fraus mykje i vinter, og var då i ketose. Veit ikkje heilt kva som gjer det. Vanlegvis seier jo folk at dei svettar av å vere i ketose. Eg sov med ullkle, under dundyne!

Hehehe! Jeg også! :D

Furine 24-03-11 15:21

Eg har helt i meg ganske mykje vatn ja, og gjerne då kaldt vatn. Kan vere det.

Mariekjeks 24-03-11 15:35

Hmmmmm. Er ikke sikker på om jeg er enig i vanndrikkingshypotesen ;)

Dette er fordi jeg a) ikke drikker mindre vann nå enn jeg gjorde for en måned siden, og b) da frostriene sto på som verst drakk jeg bare lunkent vann og urtete. Klarte ikke å få i meg kaldt vann da jeg trodde jeg skulle fryse i hjel...:p

Livsglede 24-03-11 20:16

Min teori på at du fryser er at du går ned i vekt:D Forbrenningen er på topp og du har ikke mer energi igjen, da løser kroppen det med å gi signaler til hjernen om at her mangler energi, så du opplever det som frostkuler/frysing, men er ikke dokumentert dette altså, bare min teori. Så kanskje du trenger mer fett?

Sandra35 24-03-11 23:16

Jeg fryser skikkelig også. Er i uke 2. Stortrives jeg da... selv om jeg nærmest hakker tenner. Spiser masse god mat og greier - perfect :D

mayor 25-03-11 07:42

jeg synes og jeg fryser masse de gangene vekta beveger seg nedover:D

Icandoit 25-03-11 13:01

Takk for svar - greit å vite at det ikke bare er meg! ;) Men jeg lurer nå fortsatt litt på hvorfor det skjer. :)

Regret 25-03-11 14:13

Kanskje det er kroppen som sparer på energien? Da blir man kald..

thtu 25-03-11 17:32

Håper jeg også fryser når jeg kommer i ketose, er lei av og alltid være så varm og svett

Iza 25-03-11 18:10

Hei.
Jeg fryser også veldig i perioder. Er slitsomt, men det vises på vekta. Jeg går mest ned de dagene jeg fryser. Jeg syntes det hjelper å trene, for da får jeg i gang blodsirkulasjonen og jeg får en grunnvarme. Mer fett er også bra. Min teori er at det blir stor forskjell på energi inn og ut, og at kroppen har høy fettforbrenning, men har litt lite energi å ta av.

Jeg spiser bare mer fett og trener altså, så blir jeg bedre i kroppen. Man må bare kle på seg:) Jeg har fryst i noen dager nå, og er bedre i dag etter en deilig grillribbe med masse fett:)

Iza

Spinnerette 26-03-11 15:05

Jeg frøs masse de første ukene i ketose! Merker ikke stort til det nå lenger, dog. Snåle greier...

Ashley 26-03-11 20:28

Ble heller ikke varm av ketose, kjempe kald. Er ikke i ketose lenger, men fryser fortsatt:p

Hønemari 26-03-11 20:45

Kjenner meg også litt småkald og har lurt på hvorfor. Nesten som de gangene jeg sulteslanka meg og fikk litt nedsatt forbrenning. Men nå sulter jeg ikke! Mister heller ikke vekt, men hadde ikke forventet det heller.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.