![]() |
Sukkerfritt godis fra Sverige!
Her for noen dager siden var jeg innom "godis kungen" i Töckfors. Der fant jeg en hel disk med sukkerfritt godis. Det innehold hovedsakelig malitol om jeg ikke husker helt feil...
Er det noen der ute som har noe erfaring med dette godteriet? |
Sv: Sukkerfritt godis fra Sverige!
Jaaa:) Hva lurer du på da?
|
Sitat:
Er dette greit på ketolyse? Jeg skal fylle påske egget til gubben om ikke så alt for mange ukene vettu! |
Åååh, jeg husker ikke helt.. Husker bare at det er ille godt, men at det nesten er verre enn maltitolsjokolade hva rennaræv gjelder:p
|
Sitat:
|
Hadde nesten glemt det godteriet jeg.. Må nok kjøpe noe da jeg skal til Sverige for å kjøpe kattemat til uka. Kan sjekke næringsinnholdet da.. Ellers er det helt sikkert noen her som vet.
|
Sitat:
|
Også kan du jo lage marsipan med sjokoladetrekk ect:) Finnes en ille fin tråd med påskeeggtips her et sted.
|
Sitat:
|
Det er litt individuelt hvem som tåler det og hvem som ikke gjør det, det er bare å teste ut. Og det er jo påske bare en gang i året, så det er jo en glimrende tid å sette igang :)
Snodig forresten. Handler på senteret i Töcksfors 3-4 ganger i uka, men har ennå til gode å gå innom Godis Kungen. Får ta en titt innom i kveld og se hva det handler om :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Fant litt info her: http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...a/maltitol.htm
Det var ikke så veldig positivt :( |
Sitat:
|
Enda godt jeg ikke er i Sverige hver helg, for det smågodtet jeg har kjøpt der tidligere har vært syndig godt. Savner så inderlig salt lakris, så det var himmelen. Jeg reagerer vanligvis ikke på sjokolade søtet med maltitol, men vingummi blir jeg nokså luftig i magen av. Men heldigvis (?) ikke rennaræv...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får nok i meg alt for mye søtningsstoffer. Men - så lenge det ikke hindrer meg i å gå ned, så har jeg kommet frem til at dette ikke er tidspunktet for meg å være streng på det. Det får jeg ta senere, når omstendighetene ligger litt bedre til rette for det. Akkurat nå skal jeg være fornøyd så lenge jeg holder meg til lavkarbo-fymat.
Merker ingen forskjell på uker hvor jeg drikker lite pepsi max, og de ukene jeg drikker mye. Sjokolade går også greit bare jeg ikke spiser for mye, men da er det jo karbene som kicker inn, ikke søtningsstoffene. |
Sitat:
|
Sitat:
Bounty tror jeg at jeg skal prøve meg på til påsken jeg og. Har du prøvd å lage cookies? Jeg synes disse var veldig gode. |
Sitat:
|
Jeg er altfor svak for sjokolade gitt. På den lokale innvandrersjappa har de et farlig godt utvalg. De har bl.a. 40 grams. barer fra cavalier med ulike smaker og fyll. Banan, hasselnøttkrem, jordbær, lime. De med jordbær og lime er fine, for de er såpass mørke at de blir mektige og litt mettende. Har du smakt den vanlige, sukkerholdige, sjokoladen med sitron og ingefær? Smaker litt som den. aaaah.
Men hvis jeg skal være litt flinkere lager vi opp store mengder osteknekkis i mikro'n, krydrer etter hjertens lyst og spiser med tacosaus til. Utrolig godt det og. |
Sitat:
Med vår utdannelse er det veldig naturlig å tenke en sammenheng mellom mat og kos, ettersom vi har vært på omtrent hver eneste restaurant i hele Norge....:p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48. |