![]() |
Lavkarbo - men vektnedgangen har stoppet opp...
Har gått på lavkarbo i ca et år nå, og gått ned jevnt og trutt. Så plutselig stoppet alt opp, og jeg har nå stått bom fast i 3 mnd. Vet jo at det er noemalt å stoppe opp litt, men 3 mnd er vel litt lenge syns jeg...
Har lurt på om jeg må prøve på ketolysekur en periode for å få ting i gang igjen, men sliter med å finn ut hva jeg må kutte ut av det jeg spiser nå. Er det noen som kan hjelpe med litt tips og råd? |
Sv: Lavkarbo - men vektnedgangen har stoppet opp...
Sitat:
|
Her er det jeg har spist de siste ukene
Frokost; liten ostebit evt. et egg med litt majones, eller ingenting. Ikke så glad i frokost. Lunch; skinkesalat med oljedressing og 1 egg, evt en omelett eller litt middagsrester. Middag; div. kjøtt med grønnsaker (kylling, koteletter, biff), gryteretter med mye grønnsaker (bare de som er "lov") Kvelds; evt. litt ost, fiberrik-knekkebrød med ost, eggomelett Har nettopp kjøpt ketosticks, og de viser at jeg er i ketose. Men jeg vet jo ikke om jeg har vært det lenge da... |
Sitat:
|
Hva veier du nå? Og hvor høy er du? Lenge til målvekt? :)
Lite fett synes nå jeg da, en liten ostebit og litt majones er ikke mye å skryte av :) Sjekk næringsfordelingen på www.diett.no så er du sikker på at du spiser nok fett ihvertfall :) |
Syns jo egentlig jeg spiser ganske mye fett, med tanke på at jeg bruker mye rømme, smør og fløte i maten jeg lager.
Tips til måter å få i seg nok fett da? |
Sitat:
|
Har alltid vært veldig glad i fett på kjøtt, og elsker laks i alle varianter. Så jeg får vel min del av det.
Lurer jo litt på om det kan være mengden mat da...men har prøvd å begrense meg mye. Men kanskje ikke nok. Er jo så godt med soppstuing med fløte, og alt det andre gode man kan spise...;) Noen som vet hvilken mat man kan spise på lavkarbo, som ikke skal spises på ketolysekur? |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34. |