![]() |
Sjokoladepudding!
Siden jeg nå prøver å unngå fløte en liten stund, prøvde jeg å komme på en annen type dessert jeg kunne lage. Jeg har drukket mye eggemelk-kakao i det siste, men det er også den type drikke man kan bli lei/kvalm av etter en stund.
Mens jeg stod på kjøkkenet kom jeg på den kokosmelk-kakao-inspirerte puddingen jeg lagde for en stund siden, og tenkte at det samme må da kunne gjøres med eggemelk-kakao? Og slik ble denne født! :D Du trenger:
Næringsinnhold på hele oppskriften: 1.3 gram karbohydrater (1.5%)! :D 12.3 gram proteiner (14.2%) 32 gram fett (83.3%) 346 kalorier Denne kan ord nytes med goood samvittighet! :D Edit: Lagde denne igjen i dag, men doblet oppskriften. Hadde hele røren oppi én bolle, og den er fortsatt ikke riktig spiseklar. Tror med andre ord det kan være lurt å ha oppi en gelatinplate (eller kanskje til og med to) ekstra når man lager en større porsjon og har alt i en bolle. |
Sv: Eggemelk-kakao-inspirert pudding!
:sikle: denne høres bare helt nydelig ut:)
|
Denne har jeg laget nå. Gleder meg til det stivner :D Smakte veldig godt flytende hvertfall :D
|
Står et par skåler med dette i kjøleskapet nå. :) Gleder meg til å smake på - jeg søtet med flytende stevia med hasselnøttsmak!
|
Sitat:
Ville forresten også tipse alle som prøver denne om å smake på røren etter at man har hatt i gelatinvannet. Gjorde nemlig IKKE det i går (men gjorde det første gang jeg prøve oppskriften), og da smakte puddingen både lite sjokolade, og lite søtt. :p Men men, øvelse gjør mester! ;) Edit: har lagt dette tipset til i hovedoppskriften óg nå. :smile: |
Dytter litt på denne, jeg: kjempenyttig når man har lyst på noe søtt og/eller må få opp fettinntakket, og såå god da! :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53. |