![]() |
Tilberede bacon uten stekepanne
Jeg fikk for meg å prøve dette First-Price-baconet folk her inne hyller, men jeg har ikke stekepanne for øyeblikket...kjøpte en pakke med 3+150 gram likevel, siden jeg innbiller meg at det må gå an å tilberede bacon på annen måte enn den "vanlige"? Det jeg har til rådighet er stekeovn, ildfaste former, stekebrett- kan jeg få det til ved hjelp av det jeg har? I så fall, hvordan?
|
Sv: Tilberede bacon uten stekepanne
Jeg har laget bacon i stekeovnen i en ildfast form i alle fall.
|
Legg baconet på stekeplate dekket med aluminiumsfolie. Legg også litt alufolie på toppen ( for å unngå å grise til ovnen)
Stekes på 225grader midt i ovnen til de er sprø. Funker topp til å steke opp masse bacon, og fryse ned ;) |
Sitat:
Legg baconet i en ildfast form, sett det i ovnen på ymse grader.. :o Hos meg blir det hip som happ, men feks 150-250 grader. FØLG MED! Tykkelsen på baconet avgjør hvor fort det blir stekt. Jeg liker best å steke baconet på ca 150++ grader for da blir fettet sånn sprøttsprøtt uten at kjøttet blir svidd. :sikle: |
Faktisk kan du også bruke mikro om du har det :)
|
Ikke noe problem å steke det i en kjele med "teflon-belegg" heller.
Litt avhengig hvor mye du skal steke og hvor vid kjele du bruker... Eller woke det.:) |
Sitat:
|
Tusen takk for tips, folkens, resultatet ble supert!
|
kongetips:D bacon i stekeovnen:D
det skal jeg prøve neste gang også. blir alltid mye søl og matos av å steke bacon:) |
Og hvis man skjærer tykkere skiver og la baconet være i ovnen til fettet er skikkelig sprøtt og kjøttet bare smelter...... :sikle:
|
Sitat:
|
Man lærer så lenge en lever:) Dette var et godt råd...
Jeg har brukt å ta med meg steikeplata mi ut og steike opp masse bacon og koteletter, men er nok vel så greit å steike det i ovnen...må prøve :D |
Sitat:
Ha ha så den:D skikkelig griseri:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ligger og manner meg opp til å reise meg fra sofaen og gå på badet ;)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47. |