![]() |
Peanøttsmør
Lurer på noe om Meridian peanut butter som har innhold :
Energi 2402 kj / 579 kcal Protein 29,6 gr Karbohydrater 11,6 gr - hvorav sukker 5,9 gr Fett 46,0 gr Fiber 8,5 gr Er dette godkjent? Mener å ha lest noe om at fiber skal trekkes fra? :confused: Tenkte å bruke dette i å lage en slags snickerslignende konfekt. |
Sv: Peanøttsmør
I USA regnes fiber inn i karbene og skal trekkes ifra, mens i Europa (Meridian er fra UK) skal fiber og karber oppgis separat.
11,6 g karbohydrater -5,9 g sukker =5,7 g andre karbohydrater som ikke er fiber (oftest stivelse) Peanøttsmøret har over det doble av anbefalt karbohydratinnhold, så jeg ville være forsiktig med å bruke det, i alle fall om det er en hovedingrediens. Skal du bruke bare litt og de andre ingrediensene er bortimot karbofri så resultatet blir innenfor 5% KH ser jeg ikke noe i veien for det. |
Ok, da skjønner jeg mer. Takk for svar :D
|
Godkjent i forhold til hva? Lavkarbo er alt fra 0-150 kh pr dag… Innen EU/EØS er fiberne trukket fra er det egenimport fra USA så skal fiberne trekkes i fra. |
Sitat:
Fikk tips om å blande peanøttsmør med litt vanlig smør (meierismør), smøre dette utover en plate, kjøle det og så dele opp i biter, og dyppe bitene i mørk sjokolade for så å kjøle ned igjen. Skal visstnok være meget godt, har litt lyst til å prøve dette i helgen. |
Sitat:
|
Jeg kunne nok vært mer tydelig i startinnlegget mitt, ikke bare ta utgangspunkt i mine egne "regler" og regne med at alle andre gjør det samme :p
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21. |