![]() |
Mandelegg med appelsin og sjokolade
Oppskrift med bilder her
Ca 16 stk: Ingredienser: 250 g malte mandler 125-150 g sukrinmelis 1 ts flytende søtning 1 eggehvite 1 1/2 ss presset appelsinsaft revet skall av en halv appelsin 200 g mørk sjokolade Fremgangsmåte: Finmal mandlene (jeg brukte skoldede, men du kan også bruke dem med skall) og bland det sammen med sukrinmelis i en bolle. Visp sammen flytende søtning, eggehvite, appelsinsaft og revet skall i en annen bolle. Ha så mye av det våte over i de tørre ingrediensene at du får en deig som minner om litt myk marsipan. Form massen til ca 16 egg og la de deretter tørke i ca 30 minutter. Smelt sjokoladen over vannbad eller i mikroen. Avkjøl sjokoladen litt før du dypper eggene i den smeltede sjokoladen. Oppbevar eggene kjølig. Ca næringsinnhold pr egg: Protein: 4 g 13% Karbo: 1,5 g - 5% Fett: 12 g - 82% Kcal: 144 :) God påske!! :) |
Sv: Mandelegg med appelsin og sjokolade
Påskegodtet sitt det tenker jeg! Tusen takk for nok en herlig oppskrift! :D
|
åååh nok en fristelse fra Lisbeth <3 mm :D
|
Skal prøves!
|
Ummmmm.
Sånne vil jeg lage. Men hvor får man tak i sukrinmelis? |
Sitat:
|
Jippi.
Jeg fant sukrinmelis på Rema i dag. No blir det påskeegg på meg også.:) |
Prøvede dem i går - HIMMELSK :D
Jeg havde ikke appelsen men en citron og dagen før havde jeg lavet nugatti så det blev lagt indeni - det føltes næten helt syndigt :D |
Sitat:
|
Den her skal prøves! :)
|
Sitat:
|
Disse var en slager på hytta vår i påsken! Hadde heldigvis laget en diger porsjon og hadde nok til alle som ville smake. Mange "ikke-lavkarbere" som digget disse!
Jeg pyntet med havsalt på noen og ristede finhakkede mandler på noen. Supernam! Tusen takk for fantastiske oppskrifter, Lisbeth! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05. |