Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Lang busstur! Hva har man med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43167)

Klistine 20-04-11 11:56

Lang busstur! Hva har man med?
 
Imorgen skal jeg kjøre buss. Trondheim-Oslo. Også har jeg kjøpt ei flaske pepsi max. Skal fylle opp en imsdalflaske med vann også. Men jeg må ha noe å tygge på påveien.. Det tar tross alt en 10 timers tid.

Tenkte å kjøpe en atkinsbar, men har dere noen tips til hva man kan ha med av mat/ annen snop? Er litt avhengi av å ha noe å tygge på når jeg kjører buss, for det er det aller værste jeg vet, også blir jeg kjempefort bilsyk om magen begynner å bli tom!

Shamu 20-04-11 11:59

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
En boks valnøtter, ferdigstekt kylling i en boks, kuttet opp sammen med tomat, minimais, rå blomkål og agurk.
En salat av salatblader, tomat, minimais, agurk, paprika og tunfisk.
Nannahs knekkebrød, ferdigsmurt med smør og brie og lit paprika ved siden
Lavkarbobrød med godt pålegg
Bacongull

Georgine 20-04-11 12:31

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Lavkarbovaffler med smør, salat, muffins, ostebiter.

Manina 20-04-11 13:16

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Kokte egg, kjøttpålegg, ost, grønnsaker og nøtter. :)

Klistine 20-04-11 13:20

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Åh, vafler var ett skikkelig godt forslag! Synd jeg ikke har tid til å lage det idag. Må straks på jobb!

Mange gode ideer så langt! Keem them coming! :D

sirib 20-04-11 15:33

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
middagsrester på boks, en liten oppbevaringsboks med rømme og f.x grønnsaker du kan dippe i rømmen.....

Furine 20-04-11 15:33

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Osteknekkis, tørka pølser, salami ...

sistegang 20-04-11 17:43

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
"Griser i sovepose" de er gode kalde også

scubadoo 20-04-11 18:43

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Skogsbacon, jeg har lenge før jeg begynte på lavcarbo brukt å steke opp en pakke skogsbacon når jeg skal på lange flyturer, ofte er ikke maten er noe særlig på flyet, og en tolvtimers flyreise uten mat går ikke, så da er det greit å ha med skogsbacon, den tar lite plass,blir ikke ødelagt og er veldig mettende.

Shamu 20-04-11 19:15

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Georgine 20-04-11 19:29

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shamu (Innlegg 1087381)
Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Det finnes ymse oppskrifter på vaffler, men disse er de som jeg synes ligner mest på vanlige vafler:

3 egg
100 g rømme (cf fungerer like bra)
1 dl fløte
1/2 dl vann
søtning
1 ts kanel
1 del soyaprotein (her har jeg planer om å teste med mandelmel i steden for)
2 ss fiberhusk
1 ts bakepulver

Alt blandes og det må svelle 15 minutter. Røra blir mer deig som du må klaske ned i vaffelhjernet, du har altså ikke gjort noe galt selv om røra er en tjukk gugge.

Shamu 20-04-11 19:39

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Nå har ikke jeg soyaprotein eller mandelmel. Kan man bruke bakepro eller kruskakli?
Vafler frister veeeldig da! ;)

Georgine 20-04-11 19:41

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Du får nesten bare prøve deg frem, så gale kan vel neppe sluttresultatet bli :)

Furine 20-04-11 19:48

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Leit litt rundt her etter oppskrifter på vafler. Eg har laga med berre jbkm og fiberhusk også.

Livsglede 20-04-11 20:14

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shamu (Innlegg 1087381)
Hørte jeg lavkarbovafler??? Iiiik... oppskrift?? Eller, jeg kan jo søke meg frem til det også. #uttålmodig :knegg:

Vafler er enkelt å lage, bare putt oppi det du vil av det som er ok for deg å spise, men disse pleier jeg å lage, de er ikke så tykke, men utroligt gode på smak:p

100 gr philadelfia ost eller annen smøreost
100 gr fløte
150 gr kesam / rømme / CC / CF
4 egg
2 ss sukrin
15 gr fiberhusk
1,5 ts jkb
50 gr smelta smør
2 ts bakepulver
1/2 ts kardemomme
1/2 ts vaniljepulver
2 dråper stevia vanilje - kan sløyfes

Jeg gjorde det enkelt, moste sammen ost, kesam,fløte og egg med stavmikser, rørte så inn resten og stekte. Serverte med rømme og rørte bær, nam,nam dette var kos og enkelt.

Shamu 20-04-11 20:37

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Livsglede (Innlegg 1087426)
Vafler er enkelt å lage, bare putt oppi det du vil av det som er ok for deg å spise, men disse pleier jeg å lage, de er ikke så tykke, men utroligt gode på smak:p

100 gr philadelfia ost eller annen smøreost
100 gr fløte
150 gr kesam / rømme / CC / CF
4 egg
2 ss sukrin
15 gr fiberhusk
1,5 ts jkb
50 gr smelta smør
2 ts bakepulver
1/2 ts kardemomme
1/2 ts vaniljepulver
2 dråper stevia vanilje - kan sløyfes

Jeg gjorde det enkelt, moste sammen ost, kesam,fløte og egg med stavmikser, rørte så inn resten og stekte. Serverte med rømme og rørte bær, nam,nam dette var kos og enkelt.

Takk! Her er det kun stevia jeg ikke enda har i hus, men med litt annen søtning og gjerne vaniljepulver i, blir de sikkert gode.
Disse skal testes i påsken! Yey! :D

Zalah 21-04-11 10:04

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manina (Innlegg 1087257)
Kokte egg, kjøttpålegg, ost, grønnsaker og nøtter. :)

Kokte egg på togtur anbefales ikke av hensyn til de andre på toget. Lukter skikkelig promp!

Manina 21-04-11 23:26

Sv: Lang busstur! Hva har man med?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zalah (Innlegg 1087623)
Kokte egg på togtur anbefales ikke av hensyn til de andre på toget. Lukter skikkelig promp!

Hm... Vel, det har jeg og andre som har brukt ha med kokte egg aldri opplevd, så jeg tror at det må skyldes noe annet. At de ble lagt ned varme i plastikk eller noe sånt. Lukter egg vondt er de dårlige og skal ikke spises!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no