Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Sukrin som har gått ut på dato (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43331)

Kri5tin 26-04-11 20:46

Sukrin som har gått ut på dato

fant en pakke sukrin i skapet som gikk ut for noen år siden. Er dette farlig/ulurt å ha i seg? :confused:

TigerTove 26-04-11 20:48

Sv: Sukrin som har gått ut på dato

Er den åpna? Uåpna tørrvarer holder seg lenge. Kunstige ting holder seg enda lenger ;)

nellie 26-04-11 20:53

Fantes det sukrin for et par år siden?

Kri5tin 26-04-11 21:08

sukrin har vært på markedet lenge, men ikke like utbredt som i dag.

det er den gamle innpakningen, så den er noen år gammel. den er åpna, men har sånn åpne/lukke funksjon, sånn som de posene man har ting i når man skal fly.

sol-cellen 26-04-11 22:47

Du kan trygte bruke den gamle posen med Sukrin, den er i praksis evig holdbar (som sukker) selvom det er pålagt å merke med best-før dato.

Vi (Funksjonell Mat) lanserte Sukrin i november 2006, så det er snart 5 år siden.. Produktet har blitt betraktelig mer utbredt de siste årene ja :)

marjusen 26-04-11 22:53

kan ikke dere (funksjonell mat) lansere stevia også? med smaker og til en billig penge. jaaaaa

TigerTove 26-04-11 22:55

Strålende idé :D

Kri5tin 26-04-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sol-cellen (Innlegg 1090769)
Du kan trygte bruke den gamle posen med Sukrin, den er i praksis evig holdbar (som sukker) selvom det er pålagt å merke med best-før dato.

Vi (Funksjonell Mat) lanserte Sukrin i november 2006, så det er snart 5 år siden.. Produktet har blitt betraktelig mer utbredt de siste årene ja :)

ok, så bra:) takk for svar:)

HenrikBooe 26-04-11 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1090782)
kan ikke dere (funksjonell mat) lansere stevia også? med smaker og til en billig penge. jaaaaa

Er så enig med deg! Stevia er mye bedre en de fleste søtningsmiddelene på markedet ;)

Labomba 27-04-11 00:04

Enig i at stevia er bedre, og det er jo ett naturprodukt, men skal man bake er det sukrin som oppfører seg og gjør baksten. Desverre;)
Bruker litt av hvert jeg da, og det funker fint. I en perfekt verden hadde vi hatt stevia som sukker-sukker også:D

Bestemamma 27-04-11 22:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1090852)
Enig i at stevia er bedre, og det er jo ett naturprodukt, men skal man bake er det sukrin som oppfører seg og gjør baksten. Desverre;)
Bruker litt av hvert jeg da, og det funker fint. I en perfekt verden hadde vi hatt stevia som sukker-sukker også:D

Helt enig...elsker stevia.:D Må finne en måte å få den til å kunne brukes som strøsukker, bakesukker, m.m.........:)

Livsglede 27-04-11 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1090852)

Stevia finnes jo i pulverform også, jeg bruker det + det flytende med smak og self.... sukrin:D

Bestemamma 27-04-11 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Livsglede (Innlegg 1091641)
Stevia finnes jo i pulverform også, jeg bruker det + det flytende med smak og self.... sukrin:D

Ja, klart den finnes i pulverform, men problemet er jo at den er så konsentrert at den ikke kan brukes på samme vis som sukker.....:o

Paris 29-04-11 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Livsglede (Innlegg 1091641)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1091699)
Ja, klart den finnes i pulverform, men problemet er jo at den er så konsentrert at den ikke kan brukes på samme vis som sukker.....:o

Hvor kjøper dere det? :)

Bestemamma 29-04-11 13:01

Jeg kjøper stevia her men det fins sikkert andre......:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.