![]() |
Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?
Vet at mange på lavkarbo ikke blir sulten og derfor spiser få måltider daglig.
Selv er jeg vektoperert og er derfor avhengig av å spise mange små måltider hver dag. Ligger på 5-6 måltider daglig og det har jeg også gjort nå når jeg går på ketolysekuren. Trenger mindre mat til hvert måltid nå da enn når jeg spiste vanlig mat. Proteiner og fett metter jo mer enn karobhydrater. Litt usikker på om jeg kommer til å gå noe ned i vekt når jeg spiser så mange måltider da :confused: Skal ikke ned så mange kilo, men 3-5 kilo vil jeg gjerne ha bort :) For ordens skyld, jeg har bmi 27 |
Sv: Hvor mange måltider spiser dere hver dag ?
Jeg klarer for mitt bare liv ikke å trøkke i meg mer enn 3 :D
|
Er vant til å spise mange små måltider jeg, så kommer nok ikke til å endre på det.
Ikke for det, i går ble lunsjen min så fet at jeg ikke orket mat på mange timer etterpå |
Vi spiser som regel 2 ganger for dagen, toppen 3. Holder lenge for oss for vi er mett lenge
|
Men har det noen betydning hvor mange måltider man spiser?
Går man kjappere ned om man spiser bare 2-3 lavkarbomåltider daglig enn om man spiser 5-6? :confused: |
Jeg har alltid spist 4 måltider pr. dag og gjør det fortsatt. Merker at jeg er lenger mett nå så kanskje det holder med 3 etterhvert. Har akkurat startet med lavkarbo.
|
Alt fra 3-5:) Jeg liker bedre å spise lite å ofte:) Hver sin smak:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg eter 2-3 ganger om dagen. Sover jeg lenge i helger blir det som regel bare 2 måltider.
|
2 til 4 ganger om dagen, kommer an på hva som skjer i løpet av dagen. Sove lenge + masse å gjøre = 2 måltider. Stå opp tidlig og være oppe lenge (f. eks. på nattevakt) = 4 måltider.
:) |
Jeg kan ikke spise særlig store måltider, men som sagt så spiser jeg ofte.
I dag har jeg spist 2 måltider, 3 om man regner koffeinfri kaffe med fløte i som et måltid. Frokost kl 8: 1 eggemuffins, og en halv skive lavkarbobrød med meierismør og en tykk skive ridderost. Spiste det samme til lunjs kl 11 Kl 13.30 drakk jeg et krus koffeinfri kaffe med kremfløte. Har snart middagen ferdig, selvstekt kyllinglår og blomkål :) |
Sitat:
|
Spiser 2-3 måltider til dagen...
Når jeg er på jobb spiser jeg ikke frokost, men lunch og så middag når jeg kommer hjem.. Det er fantastisk å ikke være sulten på vei hjem fra jobb som jeg alltid var når jeg spiste karbohydrater... Men pleier kanskje spise litt bacon eller bacongull som snacks til kvelden... |
Sitat:
Tenker at det aldri kan bli feil å spise lite og ofte, lavkarbo eller ikke |
Sitat:
|
Spiser når jeg er sulten :)
Men når jeg går mange nattevakter blir det gjerne slik at jeg tvinger i meg noe før jeg drar på jobb da det kan bli lenge før jeg får spise da :) |
Jeg spiser en stor frokost på ca 1500-2000Kcal bestående av et glass fullfett kokosmelk, kjøtt av noe slag, noen egg og litt forskjellige grønnsaker. Så drikker jeg bare vann til neste frokost. Aldri sulten, aldri trøtt og alltid tilstede mentalt.
I tillegg har morgenblodsukkeret stabilisert seg og er nå ca samme som da jeg legger meg, typisk 4 om kvelden og 4 om morgenen. Før spiste jeg ett måltid om ettermiddagen ("0"-karbo), og da var blodsukkeret 4 om kvelden og 6 om morgenen - så for meg er det tydeligvis best å spise om morgenen. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg gikk ikke ned noe på ketogen kost alene, fordi leveren min produserte blodsukker selv om jeg var i ketose - og dermed sank aldri insulinnivået nok til å få noen effektiv fettforbrenning. (Insulinresistens altså) Denne glukosen ble produsert av fett og proteiner, men det medførte for meg også at vekten ikke gikk ned siden kroppen slo på alle bremsene. Primal Blueprint er ikke så teknisk men mer info her |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33. |