![]() |
Marinert ost
Sitter og småkikker på tv en. Der var det nettopp en reklame for marinert ost. Det må da være en genial måte å få i seg fett på. Noen som har marinert ost selv?
|
Sv: Marinert ost
Ja, marinerer gulost og fetaist støtt og stadig:) Namnam.
Boksene med ferdigmarinert gulost er ran.. |
Jeg kjøper Remas billigost(Landlord 1kg) eller ost i Sverige og skjærer i små terninger, kutter opp massemassemasse hvitløk og chili med stavmikserbollen, heller alt i en isboks, tilsetter rapsolje til alt er dekket og lar stå i kjøleskapet noen uker. Rører litt av og til!
Holder seg i evigheter og blir nesten bare bedre med tiden!:sikle: Og her er Gerds variant av min! |
Hmmm. jeg har en boks stående som er mange måneder gammel. Den er kanskje ikke noe særlig, eller? Er vel 3-4 måneder:p
|
Ja, det blir dyrt i lengden, skal en snackse på det hver dag...... kan du ikke dele hvordan du gjør det?
|
Sitat:
|
Sånn som Kitt gjør det:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Etter at jeg hadde skrevet siste innlegg, så jeg at Kitt allerede har delt.Beklager, er litt overivrig:D
|
Sitat:
Jeg liker ikke å kaste mat... |
|
Sitat:
Må nesten gjemme boksen når nabojenta kommer, ellers eter hun opp alt. 17 år gammel med PCOS, liker maten min, ja!:hearts: |
Sitat:
|
Sitat:
Tusen takk for at du deler. Dette skal jeg prøve. Sliter med å få i meg fett. |
Sitat:
|
Sitat:
Nå har moren hennes fått påvist cøliaki, så nå blir det enda mer nabo- lavkarbo- mat!:D Greit å lure fettet inn der man kan. Elsker marinert ost med olje over salaten min eller til stekte grønnsaker. Tar litt cocosa i teen på kalde dager og prøver å velge de fete alternativene. går bra i perioder, ikke så flink i andre!:p |
Sitat:
|
Sitat:
Jenta vil bli politi og hadde det gått så lang som til at hun hade fått en dia2- diganose, hadde hun ikke kommet inn på politihøyskolen!:eek: Også greit å vite i forhold til evnt barn på et senere tidspunkt! Så vi koser oss med lavkarbo- mat og syns vi er heldige som har hverandre!:love: |
Jeg kjøper av disse oljene.. De er ferdige smakstilsatte, det er bare å tømme dem over osten. Ferdigmat! :p Men det koster nesten like mye å lage dem.
|
Jeg har urtehage ute, og har planer om å bruke de mye mer enn det jeg gjør.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38. |