![]() |
Sjokoladeostekake
http://www.kvinneguiden.no/artikler/...jokolade/89950
Jeg har hatt SÅ lyst til å lage denne SÅ lenge! Den bør være nokså enkel å gjøre lavkarbo. Bytte ut bunnen med en nøtte/mandelbunn og sukker med sukrin. Skippe kahluaen og sim salabim! -- Lavkarbosjokoladeostekake. Jeg tror kanskje jeg må prøve dette i kveld. mmmm.. Oppdatering: Kaken er laget og fortært! Lagde en nøttebunn av 200g paranøtter, 3 eggehviter og 75g sukrin som ble utrolig vellykket! Saftig og deilig. Sjokoladeostemassen ble også herlig fløyelsmyk. Jeg byttet ut sukkermengden i originaloppskriften med sukrin, men brukte nok en mindre mengde. Kan ikke gi noe nøyaktig mål, for jeg slumpet bare til. Ca 100 g kanskje. Dette anbefales! Utrolig mektig og deilig kake. |
Sv: Sjokoladeostekake
NAM, det så godt ut!
Si fra hvordan det blir hvis du prøver den! |
Nam, ja, den må være enkel å gjøre om på. Høres veldig god ut! Fortell om hvordan den smakte når du har prøvd da, jeg har lyst til å lage noe nytt til bursdagen min den 16...
|
Hva bruker du som sukker-erstatning i sånne oppskrifter?
|
Sitat:
|
Jeg har bare sukrin i skapet, men har hørt at det er lurt å blande med noe annet for å unngå bismak... Jeg tror det hadde vært godt å tilsatt litt vaniljepulver også, og det forsterker jo søtsmaken litt, så da trenger man kanskje ikke å bruke så mye søtning..(og dermed er det mindre risiko for bismak) Det kommer vel litt an på hvor mørk sjokolade man bruker også, hvor mye søtning som trengs. 86% er jo betydelig bitrere i smaken enn 70%.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14. |