![]() |
Min handleliste for dagen, noen innvendinger?
Så her kommer handlelisten for uken..
Prøvde forresten fun gele i går, og herregud så fantastisk godt.. Går det ann og lage lavkarbo vaniljesaus forresten? Og hvor kjøper jeg fiberhusk og sukrin? |
Sv: Min handleliste for dagen, noen innvendinger?
Sitat:
Ellers kan du sjekke denne lista! |
tenkte og prøve meg på sellerirot grategn istede for poteter, har hørt at det ikke skal være så mye karb i sellerirot som de fleste sier :confused:
men da tar jeg SMØR istede for hvertfall, og jeg kaaaaaan vel kanskje klare meg uten melk da :p |
Sitat:
|
Margarin kan du bruke til å pusse skoene dine med, sa en lavkarbodame på TV2 nå nylig! :eek:
Hva bruker du melk til, da? Siden du MÅ ha det, mener jeg?:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
fiberhusk og sukrin får du på helsekost, eventuelt på velassorterte dagligvarer. Har sett fiberhusk i de fleste alergimathyller, noen ganger sukrin også. |
Sitat:
Men jeg bare eeeelsker et glass melk til frokost:rolleyes: Men jeg kan vel lære meg og leve ute :cool: Da får jeg pusse skoa med margarinen da :D |
jeg bare må si det igjen..
Hva skulle jeg gjort uten dere flotte damer til og hjulpet meg:confused: (Klart meg alene :p) nei dere er fantastiske<3 |
Sitat:
|
Sitat:
Krusklakli er også greit å ha i skuffen til baking. Og Vaniljestang |
Jeg ler ikke. Syns du har tenkt mye bra, jeg. Og savner melk! Men jeg brukte melk i all hovedsak som kaffe/te-drikk, men da i mengder, så i alle fall hjelper eggemelk ganske bra mot det savnet for min del, så ville bare tipse om det.
Og interessant lesing om kh-innhold i sellerirot, spørs om ikke det får stå på min liste snart også. Blir mye broccoli og blomkål, liksom. Men kokt nykål med smør på er nam, da! |
Jeg bruker/har brukt melk for å heve kalium(?) nivået litt, men herregud når jeg ser nå får jeg jo NOK kalium gjennom kosten..
(ler av meg selv) Så jeg kan da fint klare meg uten denne melka :P Er ikke så glad i konsistensen til CC men når man bruker det i baking blir vel konsistensen anderledes? :cool: |
Sitat:
|
Sitat:
Gerds grove brødpinner er vel der jeg mest bruker det, tror jeg! |
Sitat:
Takk for tips <3 |
Nå har jeg kjøpt inn fiberhusk, fytti så dyrt:eek:
Men det varer jo sikkert lenge da, kjøpte 300 gr for 69(?) Så nå skal det bakes hamburgerbrød til min kjære, og noe annet godt :D |
Sitat:
|
Trenger kanskje litt hjelp til mer korn slag jeg kan bruke? |
Jeg kan ikke fordra kruskakli og bruker malte linfrø i stede for!
|
Baby gulrot er egentlig like "store" gulrøtter.
Bare se filmen her: http://www.youtube.com/watch?v=lNy948H2ta4 |
Når det gjelder melk inneholder den laktosefrie melken fra Tine nesten like lite karbohydrater som fløte :) Til dem som MÅ ha melk, mener jeg ;) Jeg kjøper denne melken siden Ida er laktoseintolerant, og bruker den i mat også. Smaker omtrent som vanlig lettmelk. Er ikke glad i melk selv, så det går ikke MENGDER av den, men den er langtidsholdbar, så den kan godt stå en stund :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Gresskarfrø er godt! Nøtter er også snadder! Nykål for å lage coleslaw, supert lavkarbotilbehør til grillmatsesongen! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11. |