![]() |
For mye protein
:)hei
jeg ender alltid opp med for mye protein pr dag :eek: masse fett og masse protein, karbohydrat har jeg ingen problemer med å holde meg unna...nesten så jeg får i meg forlite (går det an?altså, er det "farlig"?) hva er konsekvensen av å få i seg for mye protein? men, hvordan i all verden kutte ned på det???? min dag kan se sånn ut: 2 egg+ 2ss kremfløte+ himalayasalt+2ss bremykt= eggerøre ca 50 gr røykelaks el 3 striper bacon(nordfjord kjøtt) div middagsrester el kylling-salat-kjøtt med isberg, agurk, paprika, mais, rødløk, tomat og dressing kyllingsnadder/biffsnadder/ostelasagne/ 1 kottelett (svin) med enten fløtegratinerte grønsaker el salat som til lunsj.... kjøttet alltid kokt med kremfløte eller creme fresh snack kan vere en mørsnabb (tørket mør/spekemat) eller 6-8 jarlsberg osteskiver+ to bogskinke skiver, varmet i mikro m litt ketchup noen synspunkt noen? takk :) |
Sv: For mye protein
Prøv med cocosa, det fikset mitt problem når jeg fikk i meg for mye protein. Jeg senket litt fett så det lå rett under 75% før jeg drakk en kopp te med 1ss cocosa så gikk alle prosentene til dit de burde være :ja:
|
Sitat:
Dvs, er middagsmengden det ikke står. Kan ikke helt se at det er så mye protein her? Går du ut i fra ca 1 gr protein pr kg? |
kylling har bøttevis med proteiner så det er der det kommer ifra, men du burde ikke kutte ut kyllingen av den grunn.
|
Sitat:
Men hvor er ALT proteinet ditt da? Ser ut som en vanlig dag for meg. |
når jeg legger inn det jeg spiser i løpet av en dag, på diett.no, så kommer jeg alltid på mer en 25% proteiner, ligger ofte på 30-40 %, på det kakediagrammet.....kanskje jeg legger inn feil da...synst egentlig det er litt vanskelig jeg da, å legge inn alt på diett.no.....kanskje jeg som bare er litt "blond":rolleyes:
men, som dere ser av filosofien min, så er det lavkarbo med måte:p men, har inn i mellom lagt inn hva jeg spiser på diett.no, bare for å få en pekepinn liksom, og da har jeg alltid endt på mer en 25% proteiner......og det har fått meg til å tenke..ops: er det galt? har gått greit ned i vekt, langsomt med ned, 10 kg :D, men "sliter" nå med de siste fem, så da tenker en jo litt på hva man kan passe på eller gjøre litt annerledes.... skal sies at jeg trener 4 dager i uken, zumba, corebare, tredemølle og vekter, 1-1 1/2 time hver gang.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
nei, huff...dette blir for innvikla for meg....og det er akkurat det jeg ikke ønsktr:(
når jeg startet med lavkarbo, lovet jeg meg selv å ikke veie ting og ikke være for streng....for da mister jeg som regel motivasjonen, som reklamen sier: det enkle er ofte det beste :) i fare for å "gå i fella" så stopper jeg her...med diett.no og hvor mye protein og fett og div....tusen takk for fine råd, skal heller prøve å øke på med litt fett :) gidder i vert fall ikke stresse med dette, dette (lavkarbo) skal vere livsstilen min resten av livet, og da synst jeg, i vert fall for min del, at det er viktig å ikke være for streng, jeg må gjøre ting sånn litt med måte ;) har jo funka til nå.....får heller trene litt hardere :p hihi uansett, takk til dere som engasjerte dere :D |
Det er egentlig ikke særlig stress. Det er de første dagene, hvor man veier litt for å se hvor mye man egentlig får i seg.
Deretter er det bare å ta det på feelingen. Jeg gikk ned mest når jeg ikke veide og målte i det hele tatt :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41. |