![]() |
Nitritt?
Jeg har spist salat til lunsj i dag,plukket fra en salat-bar,og det er jo såå praktisk. Men midt i salaten-spisingen min så kom jeg til å tenke på skinken jeg hadde oppi (ganske mye og). Er usikker om det er smårett-skinke eller picnikskinke.
Og i picknik-skinke er det vel nitritt eller hva det heter,og det skal man vel ikke ha på induksjon,vel!? Er livredd for å ødlegge for meg selv nå som jeg er så godt i gang! Hva er nitritt,a? :forvirret |
Sitat:
Jeg har ikke sett noe sted i MIN Atkins bok at du ikke skal ha det under induksjonen - så bare spis skinke du. Du ødelegger ikke induksjonen med å spise skinke iallefall.:) Kanskje HP og Lise vet mer om dette ??? |
Sitat:
Jeg har den elendige norske boka,og i den står det at man skal holde seg unna kjøtt som inneholder nitritt(el nitrater). Det står undet listen over godkjente kjøttvarer i induksjons-kapitlet .Heldigvis så har jeg bare lånt boken på biblioteket,så jeg har ikke kastet bort pengene mine i det minste. Skal bestille orginalen på amazon i morgen!! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11. |