![]() |
Squash tagliatelle med scampi (bilder)
Jeg har hatt en skikkelig festoppskrift med pasta og scampi som jeg nå har gjort lavkarbo vennlig. Dette er vel ikke helt hverdagskost, men fin å servere en lørdagskveld med gjester feks, eller som en ekstra god kveldsrett på 17 mai om en vil ha noe helt annet enn det tradisjonelle
750-1000 gram scampi 3 store squash 6 finhakkete vårløk 1/2 dl cognac (viktig for smaken) drøyt 3 dl fløte 1 ss frisk basilikum 1 dl fersk revet parmesan 1 ts timian salt grovkvernet pepper og parmesan til servering Rens scampi og fres den med litt hviløk i god olje -til de har fin farge men ta de opp når de har fått rosa farge så de ikke blir seige. Squash skrelles -bruk en potetskeller til dra av litt brede bånd med squash -jobb rundt til en kommer inn til frøene i midten. De vil vi ikke ha med. Fres den i en stekepanne i godt med smør til de begyner bli myk . Ta opp og legg tilside. Vårløk freses i smør til de er myk -ikke for sterk varme. Jeg pleier her ha oppi oljen og kraften som ligger i bunnen av skålen med scampi. Når vårløken er myk tilsett cognac og la det koke til cognacen er halvert. Cognac kan sløyfes evt erstattes med hvitvin, men den har mye å si for smaken. Rør inn fløten, ha i urtene evt salt og revet parmesan. La det småkoke til fløten begynner tykne. Ha i scampiene kok videre i to minutter. Vend squashen forsiktig inn og bland det godt. Serveres straks med et dryss med grovkvernet pepper og revet parmesan |
Sv: Squash tagliatelle med scampi (bilder )
Mmmmmm . . . . . DENNE må prøves !!!
|
Såg da fantastisk godt ut. :)
|
Denne hørtes helt himmelsk ut.
Dette skal jeg forsøke meg på neste gang jeg skal lage kveldsmiddag til mannen og meg etter at guttene er i seng. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49. |