![]() |
For mye protein
Jeez, jeg havner jo på 160 gram protein hver dag, eller rundt det. Det blir jo altfor altfor mye. Fordelinga er bra, med 75 E% fett, 20 E% protein, men da må jeg jo rett og slett spise mindre kjøtt og fisk, da - for å få ned proteinmengden. Så trist :/
Bare en liten frustrasjon fra meg. |
Sv: For mye protein
Funker det ikke, så er det vel greit å kutte ned:)
Imponert over hvor mye du må spise tilsammen hvis 160 gram protein bare utgjør 20%. Går du ned? Eller du har kanskje ikke som mål å gå ned? Eller.. det blir kanskje ikke så mye tilsammen... |
Er det sikkert at 160 gram protein er for mye, da? 1-2 gram per kilo kroppsvekt skal jo være greit - jeg aner ikke hvor mye du veier, eller hvor mye du trener, men om du veier mer enn 80 kilo er vel ikke de tallene så veldig gale...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Siden du ikke er særlig aktiv ville jeg redusert kraftig på proteininntaket. Ikke bare må du ha i deg ganske mye fett for å komme på rett fordeling av næringsstoffene, men tenk over at protein til en viss grad også øker blodsukkeret og med det insulinutskillelse - som igjen gir fettlagring av overflødig energiinntak... (mye mindre enn karbo gjør, men allikevel...) Hvis du ikke er sulten på mindre inntak vil jeg anbefale og spise mindre faktisk :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14. |