![]() |
Ketose og ghb
Jeg som x party jente har vært borti en del ghb tidligere. I et par dager nå har eg gått rundt med samme smak i munnen som jeg får av små doser av ghb og når ghbn er på vei ut av kroppen. Samme følelsen i kroppen, litt små skjelvende, og samme tunge hodet, og litt brusende gledesfølelse, samt svingninger. Eg var så overbevist om at dette var det samme så jeg søkte litt rundt på nettet. Da fant jeg ut at økte katekolaminnivåer ved lavkarbdietter kombinert med at enkelte ketoner ser ut til å påvirke GABA reseptorene i hjernen på samme måte som GHB. Dette kan være en årsak at denne dietten fungerer så bra for noen, da dette gir økt energi og følelse av velvære, og forklarer hvorfor man føler som man føler i tilvendingsfasen. (ubehagelige og farlige. Kvalme, hodepine, lavere hjerterytme, senking av blodtrykket og muskelkramper, er noen av bivirkningene) Og hvorfor det ikke fungerer for alle. GHB har jeg lest at i store doser kan føre til bevisstløshet og at man kan slutte å puste, og at over langtidsbruk kan føre til deprisjoner. sistnevnte er det jeg er urolig for. Da lurer jeg på er det noen av dere som har gått på lavkarbo over lengre tid som har gått tilbake til normalt kosthold og ikke følt seg elendig psykisk? Jeg er overbevist og kan nesten si at jeg vet at dette stemmer, da jeg kjenner smaken og følelsen alt for godt igjen. Har forandret synet mitt på ketose i hvert fall, og dere bør være litt mer skeptisk til dette. Det forklarer en god del ved dette kostholdet.
|
Sv: Ketose og ghb
Hva er ghb:confused:
|
også alle symptomene som jeg ser mange av dere skylder på magnesium mangel, ( noe som er lite sannsynlig siden dette sjelden gjer symptomer uten om kramper i bena) passer med virkningene av mindre doser ghb, eller når ghb er på vei ut av kroppen, og dagen derpå.. urolig i bena, sover dårlig osv.
|
ghb finnes naturlig i kroppen i veldig små doser, men brukes i større doser som et rusmiddel.. søk litt på det
|
har du noen linker til det du har lest om dette? for meg høres det rett og slett helt tullete ut så jeg ville gjerne sett hvor dette er dokumentert?
|
Sitat:
Og nei, jeg har ikke gått tilbake til statens kostholdråd. bleh... Spiser fortsatt den samme maten som da jeg begynte på lavkarbo. Edit: nå sjekket jeg andre wiki sider som sier noe annet, er litt usikker om vi snakker om samme stoff nå. |
Ser ikke noe problem med å spise lavkarbo, kroppen min har det så mye bedre da enn med høykarbomat. :D
|
Jeg vil gjerne ha link til dokumentasjon på det du påstår her :ja:
Har sjøl levd mer eller mindre i ketose siden 2007, og har det best med det. Sitat:
Sitat: "Magnesium: Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt. |
Ehhhh javel?? Har Dydde fått seg nytt nick eller??
|
GHB, ofte feilaktig kalt flytende ecstasy, er en forkortelse for det syntetiske stoffet og rusmiddelet gammahydroksybutyrat. GHB regnes som moderat skadelig etter vitenskapelige tester, og har skadevirkninger som er sammenlinbare med MDMA og poppers. De fleste skadene av stoffet kommer fra overdoseringer, ettersom det er meget vanskelig å beregne rett dosering. Det er vanskelig å behandle tilfeller av GHB-overdose, da det ikke finnes noen motgift.
GHB ble framstilt som et bedøvelsesmiddel i 50-årene. GHB blir i dag illegalt framstilt og omsatt som tabletter, i pulverform eller flytende på små flasker. Det siste alternativet er mest vanlig. GHB blir også solgt som medisin på resept under merkenavnet Xyrem. Små doser GHB gir en oppkvikkende rus: Man føler seg våken og kunstig pigg og opplagt. Større mengder kan gi en bedøvende og sløvende effekt, og en hallusinogen effekt (sansebedrag). Virkningen kommer etter 5–20 minutter og kan vare i halvannen til tre timer. Mange blir hissige og aggressive under rus. Selv små doser kan føre til svimmelhet, snøvling, hodepine, kramper og lavere blodtrykk. Ved overdose kan brukeren svime av og havne i koma mens hjertet svekkes eller luftveien blokkeres. GHB er spesielt farlig når det brukes sammen med alkohol. Langtidsbruk av GHB kan føre til leverskader,nyreskader,psykiske problemer og depresjoner. |
Sitat:
|
nå er det stor forskjell på typer karbohydrater, og regner med type karbohydrater dere spiste før dere begynte med dette kotholdet ikke var de bra typene da. Men som sagt dette kan fungere veldig bra for mange. Lurer bare på hvilke effekter d kan ha på sikt, om man er mye i ketose
|
Sitat:
|
Jeg vil gjerne ha link til dokumentasjon på det du påstår her :ja:
Har sjøl levd mer eller mindre i ketose siden 2007, og har det best med det. Opprinnelig lagt inn av Lohne, her.(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen) Sitat: "Magnesium: Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt. __________________ Ved mildere grad av magnesiummangel vil man ofte ikke se noen symptomer i det hele tatt. alvorlig mangel er sjelden |
Sitat:
|
Merkelig diskusjon dette her...
Jeg har sett mange GHB overdoser igjennom jobben. Hva har dette med ketose å gjøre TS? |
http://www.moodfoods.com/dieting/fasting.pdf
google Low-carb diets, fasting and euphoria som sagt kjenner følelsen og smaken på alle måter alt for godt igjen, er ikke i tvil |
Er du seriøs?? Du virker veldig kunnskapsløs når det gjelder lavkarbo og ketose. Dessuten synes jeg det er ganske voldsomt og sammenlikne DOP som mennesker inntar for å få rus og som beviselig har drept mennesker - med naturlig og ren mat....
er langt ifra det jeg sier. Og snakker ikke om lavkarbo, eller å spise bra karbohydrater. Jer snakk om å være i ketose |
[quote=Greddy;1115515]et middel som kan misbrukes til rus. Kan også fås som medisin, og ble fremstilt med mål til å ha den som bedøvelse middel. mao den er syntetisk og er ikke naturlig for oss å konsumere.
GHB (gammahydroksybutyrat) er et stoff som forekommer naturlig i vev hos mennesker og dyr. står på helsedierktoratets sider +++++ |
Lohne:
Hva vet du om tilstanden ketose? |
Sitat:
når kroppen ikke får i seg nok karbohydrater som er det lettest for kroppen å bruke for å få energi, vil den forbrenne fett i stedet, ketoner er det leveren omdanner fett til |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&page=4 Jeg lurer også på om du kan komme med dokumentasjon på dine påstander i 1. posten din. |
som sagt, økte katekolaminnivåer ved lavkarbdietter kombinert med at enkelte ketoner ser ut til å påvirke GABA reseptorene i hjernen på samme måte som GHB. Dette er jeg sikker på for kjenner smaken og følelsen alt for godt igjen( induksjonen, før kroppen blir vant til nivået av ghb). Hvor vidt dette er skadelig vet jeg ikke og er det jeg lurer på
|
har sendt link lengre oppe , og så kan du søke på Low-carb diets, fasting and euphoria
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32. |