![]() |
Karbohydratkalkulator?
Jeg lurer på om noen vet om det finnes en kakulator e.l. hvor man kan plotte inn alt man spiser iløpet av en dag og få ut innholdet i protein, karbo og fett i gram og ikke i %. Var medlem av vektklubben til VG tidligere, men mener å huske at det kom i % der. Og jeg har ikke lyst til å betale for det heller.
|
Sv: Karbohydratkalkulator?
diett.no ! Glimrende side !
|
Du kan bruke diett.no ... Her kan du legge inn alt og få prosent på karbo, fett og proteiner..
|
Takk :)
|
hvordan legger dere f.eks Nannas frokostbrød/boller ? altså jeg får ikke den siden til å finne den oppskriften så jeg må regne karbene ved siden av.
|
Sitat:
|
Den kalkulatoren var fin den, men hvorfor kommer ikke fett opp i %?
Og hvorfor går det over 100%? På proteiner hos meg står det nå 199%, karbohydrater 52% og fett 86 gram? |
Sitat:
Hvis du har satt maksinntak av kalorier og andre næringsstoffer så kan du få over 100% i ADI-fanen om du har spist mer enn du satte som maksinntak. :) |
Hm ok.
Men noen som vet om det går an å endre på matvarer man legger inn? Har lagt inn feil vekt på flere av varene og tenkte å endre på dem, men det går ikke. Man må slette varen og legge til på nytt og det er litt klønete. |
Sitat:
I oppskrifter derimot mener jeg du må slette ingrediensen om du legger inn feil mengde. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50. |