![]() |
Laks med ostelokk
Oppskrift med bilder her
4 porsjoner: Ingredienser: 500 g laksefilet 1/2 squash i terninger 1/2 purre i ringer 2 dl creme fraiche 1/4 ts cayennepepper 1/2 ts paprikapulver salt pepper 100 g revet ost Fremgangsmåte: Legg fisken i en ildfast form. Fordel squash og purre over. Bland sammen creme fraiche, cayennepepper og paprikapulver i en liten bolle, og smak til med salt og pepper. Fordel blandingen jevnt over fisk og grønnsaker i den ildfaste formen. Strø over revet ost. Stek i ovnen ved 200 grader i ca 20 minutter. Server med f.eks dampkokt blomkål og brokkoli eller en grønn salat. |
Sv: Laks med ostelokk
Dette høres utrolig godt ut, takk for tips! I stedet for å lage tilbehør ved siden av, så er det kanskje mulig å ha flere typer grønnsaker oppi formen sammen med laksen? Latskapen lenge leve. ;)
|
Sv: Laks med ostelokk
Skal prøve!! :sikle:
Jeg har begynt å like laks igjen etter mange år som ikkeliker. I morgen på jobb skal jeg ha med meg en vanlig salat...bare med MYE agurk.. dandert med avkokt kald laks i terninger! :sikle: DET er godt det! (kokt opp med eddik, helpepper, salt og lauvbærblad, og deretter avkjølt) Serveres med rømme tilsatt splenda, sitron, salt, pepper, rødbetelake og en liten dæsj sennep. :sikle: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50. |