![]() |
Lavkarbo in real life - å velge mellom to onder...
Lavkarbolivsstilen går knirkefritt her hjemme med merker at det er en større utfordring når man skal ut. I dag var jeg på besøk hos foreldrene mine. De mener jo at det jeg driver med bare er tull. Og egentlig så vil jeg gjøre alt jeg kan for å tilfredstille dem. Derfor er det litt vanskelig når jeg ikke kan spise maten som blir servert.
I dag var det hjemmelaget lapskaus med kjøtt, pølse, potet, gulrot og kålrot. Og for å unngå å sitte å pirke i maten siden jeg bare kan spise kjøttet så gjorde jeg noen ærend under middagen. Sulten var jeg og det endte opp med en Atkins-bar fra butikken. Det føltes ikke greit å ikke spise den gode maten jeg fikk servert. Men det føltes heller ikke greit å erstatte lapskaus med Atkins-bar full av tull. Hva gjør dere i slike situasjoner? |
Sv: Lavkarbo in real life - å velge mellom to onder...
Synes du skal tenke på deg selv akkkurat nå, og ikke behage andre... :)
På dette tidspunktet er ikke lapskaus tingen. |
Jeg krever respekt for mine valg, iallefall av mine nærmeste. Det er lettere å stille krav til dem enn f.eks venner jeg ikke er så tett med. Vet at mange synes det er vanskelig, men jeg har funnet ut at i det lange løp gjør det det lettere å være meg.
|
Jeg synes nå hjemmelaget lapskaus går atkinsbarer en høy gang uansett kosthold, men det er viktig, som Trj sier, å gjøre det som er riktig for deg, og ikke prøve å tilpasse deg alle andre. Da kan det bli vanskelig å finne balansen i kostholdet i det lange løp.
|
Sitat:
|
Sitat:
Men skulle noen på ett eller annet tidspunkt legge press på meg for å få meg til å spise noe som ikke passer inn i mitt nye liv så kommer jeg nok til å gi beskjed i ganske så klare ordelag gitt. :) |
Men skulle noen på ett eller annet tidspunkt legge press på meg for å få meg til å spise noe som ikke passer inn i mitt nye liv så kommer jeg nok til å gi beskjed i ganske så klare ordelag gitt. :)[/quote]
Ja, akkurat der er jeg ganske bitchy når jeg må. ;) |
Sitat:
|
Jeg har med meg, eller får, litt ekstra blomkål og brokkoli og blander i min porsjon. Så blir det mindre dårlige grønnsaker og mer av de riktige :ja:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23. |