Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Barns kosthold (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=64)
-   -   OK med Grandiosa to ganger i uken? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45010)

tmaria 08-06-11 09:45

OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Det mener tydeligvis Stabburet og deres ernæringsfysiolog:
http://www.stabburet.no/eway/default...1:4783:2:::0:0

Tenk at i en tid hvor stadig flere barn sliter med overvekt og adhd at noen er villig til å stå bak et slikt standpunkt??

At så lenge man serverer salat til grandiosaen, så er det et fullverdig måltid??

TigerTove 08-06-11 10:07

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Grandiosa er vel noe av det siste jeg ville servert noen som helst. Sambo spiste litt da han var ungkar, men etter å ha fått hjemmelaget pizza vil han merkelig nok ikke ha det mer :rolleyes:

krokodillen 08-06-11 17:13

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Nei, det er ikke bra.

Vi spiser det aldri.

Sier ikke noe dersom andre spiser slikt.

Greddy 08-06-11 21:30

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Den med biff og løk har nøkkelhullmerka, så den MÅ jo være sunn. :P

Øystein 08-06-11 22:20

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 1132546)
Det mener tydeligvis Stabburet og deres ernæringsfysiolog:
http://www.stabburet.no/eway/default...1:4783:2:::0:0

Tenk at i en tid hvor stadig flere barn sliter med overvekt og adhd at noen er villig til å stå bak et slikt standpunkt??

At så lenge man serverer salat til grandiosaen, så er det et fullverdig måltid??

Det er selvfølgelig en latterlig artikkel, men hva kan man forvente seg å finne på produsentens egen hjemmeside og av deres egen "ernæringsfysiolog"? :rolleyes:

bevaremegvel 08-06-11 22:41

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tmaria (Innlegg 1132546)
Det mener tydeligvis Stabburet og deres ernæringsfysiolog:
http://www.stabburet.no/eway/default...1:4783:2:::0:0

Tenk at i en tid hvor stadig flere barn sliter med overvekt og adhd at noen er villig til å stå bak et slikt standpunkt??

At så lenge man serverer salat til grandiosaen, så er det et fullverdig måltid??

snakk om å selge sjelen sin for penger, ja for det må jo være det denne ernæringsfysiologen har gjort :eek:

Imp 09-06-11 00:16

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Ja, han burde virkelig skamme seg!!

manebane 09-06-11 09:04

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Her i heimen blir det servert grandiosa en og annen gang. Men jeg sammenligner ikke hjemmelaget pizza med Grandiosa, det er to helt forskjellige ting!
Grandiosa er grandiosa, ikke pizza.

Syns det er morsomt at istedet for å ha skinke på pizzaen (slik sikkert de fleste tror) så har de kreert en eller annen erstatning som ser ut som skinke. Den inneholder nok kjøtt, men sikkert mer av andre ting.
Fjernt spør du meg. Det hadde vært som å selge vaniljeis uten vanilje ;)

Hamster59 09-06-11 21:14

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manebane (Innlegg 1133588)
Syns det er morsomt at istedet for å ha skinke på pizzaen (slik sikkert de fleste tror) så har de kreert en eller annen erstatning som ser ut som skinke. Den inneholder nok kjøtt, men sikkert mer av andre ting.
Fjernt spør du meg. Det hadde vært som å selge vaniljeis uten vanilje ;)

Å selge vaniljeis uten vanilje skjer jo hele tida, vet bare om én type som ikke gjør det. Og det er ikke morsomt, men fjernt, ja. :hylgrine:

Basics 09-06-11 21:55

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Ja det er jo en kjent sak at matvareindustrien lurer folk til å kjøpe deres produkter, og at såkalte fageksperter lar seg bestikke til å gå god for disse varene til tross for mye bedre vitende. Grandiosa har jeg nesten aldri spist, heller ikke før jeg startet med lavkarbo. Har i grunn aldri spist pizza mer enn en gang i måneden tidligere heller selv om hjemmelaget pizza er det beste jeg vet. Da er det bedre å overraske familien med dette en skjelden gang, og det har jeg nok tenkt å gjøre selv om jeg nå går på lavkarbo. Skal man først skeie litt ut og kose seg, så må det jo være med noe som er skikkelig godt!

fremtid 09-06-11 22:06

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Basics (Innlegg 1134388)
Ja det er jo en kjent sak at matvareindustrien lurer folk til å kjøpe deres produkter, og at såkalte fageksperter lar seg bestikke til å gå god for disse varene til tross for mye bedre vitende. Grandiosa har jeg nesten aldri spist, heller ikke før jeg startet med lavkarbo. Har i grunn aldri spist pizza mer enn en gang i måneden tidligere heller selv om hjemmelaget pizza er det beste jeg vet. Da er det bedre å overraske familien med dette en skjelden gang, og det har jeg nok tenkt å gjøre selv om jeg nå går på lavkarbo. Skal man først skeie litt ut og kose seg, så må det jo være med noe som er skikkelig godt!

Eller bake lavkarbo Pizza.=)

lucifine 09-06-11 22:18

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Grandi er oki i farten, men det ER og blir søppelmat...

Basics 09-06-11 22:24

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fremtid (Innlegg 1134405)
Eller bake lavkarbo Pizza.=)

Kanskje, jeg har hittil bare sett oppskrift på pizza uten deig, og det blir jo ikke det samme, men det går sikkert an å lage en litt karbolettere deig også.

jannesnuppa 09-06-11 22:36

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Det finnes en del oppskrifter på pizzabunner, men hvordan de smaker vet jeg ikke :)

manebane 09-06-11 23:03

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hamster59 (Innlegg 1134316)
Å selge vaniljeis uten vanilje skjer jo hele tida, vet bare om én type som ikke gjør det. Og det er ikke morsomt, men fjernt, ja. :hylgrine:

I know! For en verden vi lever i :eek:

HenrikBooe 10-06-11 10:40

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Jeg spiser ALDRI ferdigpizza. Aldri.

Tompengpong 10-06-11 10:47

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Mye bedre med sprøstekte koteletter med sopp, paprika og løk!

knh 10-06-11 11:49

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Da jeg gikk på NTG (norges toppidrettsgymnas) for endel år siden hadde vi besøk av en ernæringsfysiolog fra olympatoppen som skulle gi oss kostholdsråd. Grandiosa dukket opp som et tema, og hun anbefalte det ikke direkte, men sa at det ikke trengte å være så ille dersom man hadde mer grønnsaker på den, og gjerne spiste salat ved siden av. Jeg ville aldri hatt grandiosa som en del av mitt daglige kosthold, selvom jeg la til litt grønnsaker på pizzaen og salat ved siden av :p Men innrømmer at jeg kan ty til det en sjelden gang, spesielt i stressende eksamensperioder.
Jeg trur i utgangspunktet hun egentlig ikke ville anbefale grandiosa, men når hun skulle snakke til en gjeng med 16, 17 og 18 åringer, hvor de fleste akkurat har flyttet på hybel trur jeg hun tenkte at det ikke går an å hindre disse ungdommene til å spise ferdigmat og grandiosa, og at hun heller prøvde å begrense skadene ;) Trur det var et ganske misslykka forsøk, da jeg fikk inntrykk av at flere i klassen spiste enda mer grandiosa (opptil flere ganger i uka) etter at hun hadde vært på besøk :p Det eneste de hadde fått med seg av foredraget var at "grandiosa trenger ikke være så ille" ;) jaja, sånn kan det gå....

Greddy 10-06-11 14:30

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Jeg spiste en hel grandiosa etter trening i tenårene jeg :p anbefales ikke.

Heaven 13-06-11 21:58

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Jeg spiser det ikke, men resten av gjengern liker det veldig godt!
:) Men vi har det IKKE to ganger pr uke!! Ikke to ganger pr mnd heller en gang :P

Lemen 13-06-11 22:09

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
I min verden så er ikke ferdigmat 2 ganger i uka noe jeg ville hverken spist selv, eller servert til barn, samme om det er Toro tomatsuppe eller om det er Grandiosa. Mat skal lages fra bunnen av, slik at man får friske (evt. frosne) grønnsaker, skikkelig kjøtt og vet hvor mye salt og slikt man har i den.

Notabella 13-06-11 22:55

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
lavkarbo Pizzabunnen jeg har mixet sammen er så god at jeg fint kunne spist den 2 ganger i uken :D. Pleier å lage den å ha den 2-3 ganger til dagen i 2-3 dager. Den er sprø, kan holdes i hånda, smaker ikke egg, men godt :D

kan se oppskriften på bloggen min http://camillacelinafuglesang.blogsp...zzabunn-d.html

FrøkenFjong 13-06-11 23:37

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Jeg synes ikke det er ok å servere grandiosa, og i alle fall ikke to ganger i uken.

Her går det bare i hjemmelaget, og de få gangene de har vært andre steder og fått det kjøpepizza servert har de ikke likt det!

Anitra 14-06-11 11:15

Sv: OK med Grandiosa to ganger i uken?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1137473)
Jeg spiser det ikke, men resten av gjengern liker det veldig godt!
:) Men vi har det IKKE to ganger pr uke!! Ikke to ganger pr mnd heller en gang :P

Samme her!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no