![]() |
Hva skjer? (vektoppgang)
:eek: Har gått opp 2 kilo på 2 dager! Har gått på lavkarbo i snart 3 uker, og har gått ned 2,5 kilo. Før jeg gikk på vekta i morges vel å merke.... Har ikke spist annerledes i helga bortsett i fra sjokolademousse som vi lagde i går etter oppskrift i 'frisk med lavkarbo' boka. den inneholdt 150g 70% sjokolade, 100g sukrin, 3 egg, 3dl fløte og litt kaffe. Ellers føler jeg meg bedre enn på lenge, mer overskudd og god og mett. Men har en Bmi på 33,5 så jeg trenger IKKE å gå opp i vekt!:mad:
|
Sv: Hva Skjer???
Ikke få panikk! Etter 3 uker er det helt normalt at kroppen tenker seg om litt og vekttap uteblir en liten stund.
Vanlige grunner til et par kilos sving oppover på vekta kan være: - Menstruasjonssyklus. Har du mensen? Eggløsning? - Vannsamling... - Manglende dobesøk - Mye salt mat eller mye søtstoff - Sykdom/betennelser, som kan føre til vannsamling - Dårlig eller for lite søvn Osv, osv. Senk skuldrene og fortsett å spise som du har gjort - de kiloene du så i dag morges er ikke fett, de kommer til å bli borte igjen. :cool: |
Sv: Hva skjer? (vektoppgang)
Enig med 157cm: Ikke få panikk. :)
Første som slår meg er sjokolademousseen. Der er det en del sukker i. Fra sjokoladen. (70% inneholder 33g karber pr 100g) Og da kan jo kroppen reagere med å binde vann. Så spis som du pleier du, og prøv å unngå slike godiser (lovlig eller ei), så forsvinner nok vannvekta ja :) |
Takker for svar, mensen håper jeg ikke at jeg får for jeg har vært gutt i 38år og akter ikke å forandre det... ;)
|
Det er nok bare at sukkeret har bundet til seg vann:) Virker ikke som at mannfolk har helt de samme problemene med vannsamling som jenter har:p
|
Sitat:
|
Hva med Farris Bris med smak? Går det greit? Kjøpte en kasse på tilbud se...
|
Skal jo være litt salt i den, så i teorien kan det binde vann.. Har aldri opplevd at litt farris ødelegger så veldig mye, men.
Du får prøve:) |
Sitat:
|
Sitat:
Det er derfor det kalles partystoppere. Selv spiste jeg lavkarbobløtekake 17 og 18 mai, og det ble jeg straffet for på vekta leeeenge. :eek: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41. |