![]() |
Styre unna cottage cheese?
Hei!
Er ny her, og har et spørsmål som sikkert fortviler dere erfarne:o Jeg har lest mye i bøker, på nett og aviser om LCHF. Føler jeg har forstått det meste, og spiser etter det jeg tror er riktig. Har ikke orket å målt eller regnet karbs, men spiser matvarer "som er lov". Jeg forstår bare ikke... .. cottage cheese inneholder lite karbs, men alikevell ser jeg noen steder at man skal holde seg unna dette? Hvorfor?:confused: Det er min nye yndlingsfrokost blandet med noen spiseskjeer kremfløte med kanel og sukrin. Føler dette gir god metthet til trening og trivsel. (bruker ca en halv boks CC). Blir veldig takknemmelig for svar! |
Sv: Styre unna cottage cheese?
Har ikke sett noen her inne anbefale at man skal holde seg unna det, så det vet ikke jeg heller...Jeg bruker også mye cc i matlagingen, bruker vel 4-5 bokser i uka.
|
Tror ikke cc skal være noe problem. Eneste er jo at det inneholder lite kh, men også lite fett, noe som skiller den fra andre "lovlige" melkeprodukter.
Det eneste jeg har lest her inne er at noen prøver å begrense bruken av melkeprodukter hvis de opplever at vekten ikke går ned. Jeg bruker også en del cc, nam! :) |
Manebane sier det meste - spis cc men ikke uten og legge til litt fett :) CC er en helt grei proteinkilde, og glimrende til proteinsmoothies før/etter trening om man ønsker det :)
|
Det er på Atkins induksjon at ferske oster som feks CC ikke er"tillatt".;)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06. |