Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hvor mange kalorier spiser dere? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45232)

kjerstiva 15-06-11 20:20

Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg er bare litt nyskjerrig på hvor mange kalorier en gjennomsnittlig lav-karber får i seg pr dag.

Noen som regner kaloriene, eller teller dere kun karber? :)

Kitsu 15-06-11 20:31

Sv: Hvor mange kalorier spiser dere?

Jeg må passe kaloriene, men jeg er normalvektig nå.

bittersweet 15-06-11 20:51

Rundt 1400-1600 :)

LibraGirl 15-06-11 21:04

Teller ikke kalorier å får heller ikke med meg hvor mye når jeg legger
det inn på diett.no :)

VSB 15-06-11 21:11

Det varierer veldig mye, men jeg bør ligge rundt 1600 for å ha noe særlig vektnedgang.

Charlott 15-06-11 21:12

Fra under 1000 til over 3000, så ca ;)

Tufso86 15-06-11 21:20

Som regel mellom 1100 og 1600. Det varierer litt :) (Spiser under 15 kh daglig)

marjusen 15-06-11 21:35

Jeg ligger på snaue 2000kcal om dagen. Men så trener jeg sykling 2 ganger i uka. Sykler da type 4-5 mil som er ca 2-2,5 time ganske hard trening. Også går jeg mange turer og trener litt styrke:)

Når jeg begynte så trente jeg ikke og lå på rundt 1600-1700kcal.

Marius

oscillate_wildly 16-06-11 01:39

Jeg er midt i første uka på lavkarbo etter å ha vært et overspisende karbomonster, så jeg bestemte meg for først og fremst å bli vant med maten uten å telle kalorier denne uka. Ligger vel på 2500 i gjennomsnitt, av og til 1500, av og til 3000 (som de to siste dagene, ops). Har likevel gått ned 600 g de første 4 dagene, selv om jeg har en BMI på 21.4. Strammer inn til maks 1500 fra mandag av.

Newstart 16-06-11 08:11

Hmmm har enda ikke telt kalorier jeg. Kanskje det er derfor jeg føler det går sent nå?:p Går ned ca ett kg i uka.

Men det er jo kalorier i alt....:confused:Kanskje jeg skal sette meg ned å regne ut.

kjerstiva 16-06-11 08:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1139811)
Hmmm har enda ikke telt kalorier jeg. Kanskje det er derfor jeg føler det går sent nå?:p Går ned ca ett kg i uka.

Men det er jo kalorier i alt....:confused:Kanskje jeg skal sette meg ned å regne ut.

Prøv www.diett.no En fantastisk "regnemaskin" :D Der får du også oppgitt alt av næringsstoffer i maten du spiser. og mye annet.

Jeg har nok selv ligget på rundt 1500 kalorier. I helgene blir det noe mer pga baconsvor etc :p
Men vekta står som spikra likevel......:mad:

Charlott 16-06-11 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1139811)

Regner med at det var litt fleip i at du synes det er sent med ett kilo i uka? ;)

Det er spot on mtp hva som er anbefalt, går du raskere ned vil du mest sannsynlig sitte igjen med masse løshud. Hudet og hodet trenger tid på å henge med vettø :D

Begynne å styre med kaloritelling med en så fin nedgang er helt unødvendig! Hvorfor forandre noe som funker? ;)

Newstart 16-06-11 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kjerstiva (Innlegg 1139852)
Prøv www.diett.no En fantastisk "regnemaskin" :D Der får du også oppgitt alt av næringsstoffer i maten du spiser. og mye annet.

Jeg har nok selv ligget på rundt 1500 kalorier. I helgene blir det noe mer pga baconsvor etc :p
Men vekta står som spikra likevel......:mad:

Ja har prøvd diett.no noen ganger tidligere:).
Er det ikke irriterende når det står bom fast? Da er det iallefall viktig å ikke miste motet.

Newstart 16-06-11 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1139880)
Regner med at det var litt fleip i at du synes det er sent med ett kilo i uka? ;)

Det er spot on mtp hva som er anbefalt, går du raskere ned vil du mest sannsynlig sitte igjen med masse løshud. Hudet og hodet trenger tid på å henge med vettø :D

Begynne å styre med kaloritelling med en så fin nedgang er helt unødvendig! Hvorfor forandre noe som funker? ;)

:(.... nei var egentlig ikke fleip da. Syns alle raser ned i vekt jeg, mens her går det jevnt og trutt ca 1 kg i uka. Men du har så rett-så rett... har ikke tenkt sånn før jeg. Det er visse ting som trenger å henge med. Man bør vel kanskje ikke ha dårlig tid når det gjelder slike ting. Det er bare det at jeg er såå nær målet men likevel så fjern hihi.

kjerstiva 16-06-11 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1140009)
Ja har prøvd diett.no noen ganger tidligere:).
Er det ikke irriterende når det står bom fast? Da er det iallefall viktig å ikke miste motet.

Huff ja, det er frustrerende. Derfor har jeg begynt å føre journal på diett.no for å få en nøyaktig oversikt over kostholdet mitt, og se om det er noe jeg kunne gjort bedre.
Vil tro det ikke hjelper på vekta , at jeg er så energiløs som jeg er. Når jeg kommer meg i gang med trening igjen, håper jeg å se resultater :-)

Jeg synes du har flott framgang jeg !! :)

Batillip 16-06-11 11:35

1600 kalorier, maks 16 karber.

Rin 16-06-11 12:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Newstart (Innlegg 1140013)
:(.... nei var egentlig ikke fleip da. Syns alle raser ned i vekt jeg, mens her går det jevnt og trutt ca 1 kg i uka. Men du har så rett-så rett... har ikke tenkt sånn før jeg. Det er visse ting som trenger å henge med. Man bør vel kanskje ikke ha dårlig tid når det gjelder slike ting. Det er bare det at jeg er såå nær målet men likevel så fjern hihi.

Håhå! Hva jeg ikke skulle gitt for å gå ned ett kilo i uka. Eller et halvt kilo, til og med. :D

Ikke sånn å forstå at jeg syter over vekttapet mitt, men det går i rykk og napp, og tregere jo nærmere normalvekt jeg kommer. For å illustrere - i tiden September-Desember 2009 gikk jeg ned 13 kilo, i hele 2010 gikk jeg ned ca 11 kilo, og så langt i 2011 har jeg gått ned 4-5 kilo. Inni her har det vært flere måneders perioder med stillstand. Jeg blir jo mindre, og har det veldig bra med maten jeg spiser, så jeg er ikke misfornøyd. Men du som går ned et kilo i uka bør virkelig verdsette hvor heldig du er. :D

-

Lander selv stort sett på 1200-1400 kcal om dagen når jeg spiser som vanlig. Akkurat nå holder jeg på med litt strengt Atkins induksjon-opplegg som krever at jeg spiser mer mat - spiser nå ca 1600 kcal om dagen, og er veldig, veldig stapp mett...

Klara 16-06-11 12:32

Tja, 1300 - 1400 kanskje? Teller ikke hverken karber eller kalorier, og det er ikke så ofte jeg legger inn hele dager på diett.no lenger.

Nnem 16-06-11 14:16

Spiser ca 2000 kcal om dagen.

Fisken 19-06-11 11:19

Spiser rundt 2300 kcal om dagen, da går jeg fint ned i vekt på 75% fett pluss. Er ikke så sikker på om det hadde gått like fint med samme kcal og mindre prosentandel fett, da.

Batillip 19-06-11 11:35

Jeg regnet ut snittet nå, og da ble det 1997. To tusen altså. Jeg prøver å få til 1600, men jeg blir ikke god og mett på det. :mad:

Okie 19-06-11 12:37

Jeg ligger rundt 1600 men det er faktisk dager det går opp over 2000:D

aslaug 19-06-11 12:42

Ca 2000, hadde nok vært veldig sulten hvis jeg hadde spist så lite som jeg ser noen av dere gjør:)! Energifordelingen er ca 5-75-20.

Bestemamma 19-06-11 16:35

For å si det som det er...begriper ikke at dere overlever på bare 1500 kcal:p Jeg har og MÅ ha langt over 2500 for å overleve... :D

Batillip 19-06-11 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma (Innlegg 1142525)
For å si det som det er...begriper ikke at dere overlever på bare 1500 kcal:p Jeg har og MÅ ha langt over 2500 for å overleve... :D

Musikk i mine ører! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.