![]() |
MUK ... Vet du hva det betyr?
Du kan lese om det her:http://hanseloggretel.blogspot.com/2...det-betyr.html
|
Sv: MUK...vet du hva det betyr?
Satt akkurat og leste blogginnlegget hennes jeg også og er fornøyd med at jeg ikke spiser endel av det som er muk'et.
|
|
Så bra da:)
|
Sv: MUK ... Vet du hva det betyr?
Sitat:
Sitat:
|
Fysh! Mista fulstendig lysta på farseproduktet hvertfall :p
|
Hva er problemet? Det er da ren mat uten tilsetningsstoffer. Flott å få utnyttet større del av dyret til mat. I riktig gamle dager kan jeg love deg at menneskene satt rundt leirbålet og MUK'et så mye næringsstoffer de kunne fra et dyr.
- |
Oprah tok det opp en gang. Så har hørt om det før. men fikk ikke lyst på kebab nei.....:rolleyes:
|
Hehehe dette har jeg visst om lenge. Jobba nemlig på Prior i sin tid og har vært innom Gilde. Kan trygt si det sånn at jeg rører ikke kyllingkjøttdeig/pølser og pølsene til Gilde slutta jeg og spise for mange år siden lenge før jeg begynt med lavkarbo.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg bare stusser litt over dette:
Sitat:
(Og jeg spiser ofte kebab, jeg - tallerken fra gatekjøkkenet med 100% rent storfekjøtt og grønn salat... mmm) |
Jeg synes MUK er ekkelt.
Og dessuten er det dårligere vare enn rent kjøtt, men pga den manglende merkingen tar de seg like godt betalt for MUK som for kjøtt. Sitat:
|
Sitat:
Grunnen til at det ikke er lov å lage MUK av sau/Storfe er sykdommer. Kugalskap, scrapi og alt det der greiene setter seg i beinmargen. Selv er jeg også skeptisk til kyllingfarse ettersom de maler oppi hele kyllingskrog, er liksom ikke så glad i kyllingbein selv i oppmalt tilstand |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ekkelt fordi det ser ekkelt ut, eller fordi det inneholder noe som er usunt for oss? Eller fordi du syns det er ekkelt å tenke på hva du egentlig spiser? - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er også litt forvirret ang dette. Som flere er innpå her; hva er så galt med det?
Vil det ikke bare si at MER av dyret blir utnyttet og mindre blir kastet? |
Er ingenting galt i det, jeg personlig synes bare det er litt ekkelt å tenke på. Flott at det blir utnytta altså!
|
Sitat:
|
Sitat:
så for min del så vil jeg ikke spise beina til noen dyr!:rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat: