![]() |
Blomkålsuppe?
Hei!
lurer på om det går greit å spise blomkålsuppe når en er på ketolysekuren? er jo litt hvetemel i den.. jeg bruker å ha melk i den,går det greit om jeg bare har litt melk og resten fløte,eller bør jeg kutte melka ut helt? :confused: Har lagt inn oppskrifta mi på diett.no : eple's blomkålsuppe :) Og er det noen som vet om det er noe som jeg kan erstatte hvetemelet med,uten at det forandrer smaken noe særlig?? |
Sv: blomkålsuppe???
Jeg lager blomkålsuppe kun m blomkål i buketter, 1/3 l fløte og evt krydder.
Har jeg litt skinkebiter/baconbiter så heller jeg opp i det også. Føler jeg suppa for tykk så sper jeg m vann. Er den for tynn så blander jeg litt JBKM med litt vann, shaker, og tilsetter det i suppa. Selv holder jeg meg langt unna både hvetemel og melk, men det er fordi jeg ikke tåler det lenger rett og slett. |
Sv: Blomkålsuppe?
takk for svar :)
da skal jeg prøve å få tak i jbkm,det er visst ikke så enkelt her jeg bor.. får få noen til å sende til meg.. :) |
Gerds oppskrift på lavkarbo-blomkålsuppe
Denne er deeeilig. Krever ikke mye rart av ingredienser, heller. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Blomkålsuppe er ikkje vanskeleg å lage frå scratch. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Eg googla litt no, og fann ein tråd på engelsk frå 2009 der dei seier at det ikkje blir solgt lenger. Det var då dumt.. :( |
Sitat:
Vi får krysse fingrene og håpe det er feil, Furine ;) |
Sitat:
Pffft, teit om dei har slutta. Og sorry for kupping av tråd! :o |
:o og jeg beklager om det var utdatert informasjon. Bruker ikke mye JBKM og har en boks Nestargel stående - kjøpt på apotek, men husker ikke hvor lenge siden :)
|
Hehe, og eg drog den jo vidare, sorry, Zincite! Men då veit vi det kanskje, at det er borte frå markedet. Eg søkte på Nestle.com og der fekk eg ingenting opp på produktet.
|
Ps ps!
Den enste gangen jeg brukte JBKM var da jeg brukte frossen blomkål i suppa, derfor tror jeg ikke du trenger å kjøpe JBKM for akkurat denne retten. Men kjekt å ha til andre ting, bruker det skjeldent selv, ikke veldig glad i konsistensen:). Men til rømmegrøt må jeg ha det, en skjelden gang i saus........så det lille glasset holder hos meg i alle fall et år:) |
hehehe synd det ikke går an å få tak i det på apotek,det har jeg nemlig i nærheten .. meeen skal få en venn fra Bergen til å kjøpe med jbkm neste gang hun kommer :)
elsker blomkålsuppe,så skal prøve ut noen av oppskriftene som er tipsa om her.. Takk for alle tips! :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54. |