![]() |
Panere med kruskakli?
Tenkte å lage fiskepinner ved å dyppe fisken i egg og kruskakli før jeg steker den i panne. Noen som har prøvd?
Eller er det bedre å steke de på brett i ovnen? |
Sv: Panere med kruskakli??
Aner ikke hvordan det blir med kruskakli, men vet det fungerer med knust baconsvor i allefall :D
|
Sitat:
Bacon og fisk hører jo absolutt sammen!! Steker du i ovn eller panne? |
Sitat:
Litt ekstra godt blir det om du har parmesan (og/eller grønne urter!) sammen med baconsvor`n! :sikle: |
Har ikkje prøvd med kruskakli, men baconsvor funkar som fy! Nokon seier at det går å blande inn litt fiberhusk eller pofiber i blandinga også, så blir paneringa litt finare.
Chicken nuggets til dømes, har eg laga frå scratch, og putta i frityrgryta og steikt i reint oksefeitt. Digg! |
Sv: Panere med kruskakli?
Jeg har prøvd med kruskakli. Det ser inmari bra ut, men blir tungt å spise, og ikke helt riktig konsistens synes jeg. Min favoritt for panering er en blanding av parmesan og malte mandler, men baconcrisp funker også bra :)
|
Testet med baconsvor i går og resultatet ble ok. Ikke helt fiskepinne slik som mel, kavring og egg blir. Men sambo syns det smakte godt. Gutten som ikke likte fisk spiste bare stekt bacongull :o
Neste gang må jeg bruke foodprosessor slik at det blir mer mel. Nå knuste jeg for hånd og det satt nesten ikke fast på fisken. Skal også prøve mandelmel. Om det ikke ble fiskepinner så ble det i allefall annerledes og ganske godt. Takker for tips! :D |
Dypp fisken i egg først, så i knust baconcrisp, så en stund i kjøleskapet slik at det få feste seg litt:)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19. |