![]() |
Resturantbesøk ... Hvor går man og hva spiser man?
Jada.. ikke noe hverdagsproblem akkuratt:o
...Men allikevel... En sjelden gang tar vi oss råd til å spise ute... men alle middagsretter på resturanter er jo ofte basert på at en stor del av talerkenen er dekket av KH i form av pasta, poteter i en eller annen form eller ris....:( Kinamat er helt utelukket, for det er for lite mat uten risen. Klassisk resturantmat som kokt/stekt fisk/kjøtt er basert på grønnsaker som garnityr og poteter/pasta som tilbehør... I dag spiste jeg entrecote og spurte pent om å få mer salat stedenfor potet... det funket jo, men det blir jo fort litt lite mat da... salat metter ikke stort selv om jeg fikk mast meg til å få masse kryddersmør til enda jeg ikke skulle ha potet å ha den i...:o Hva spiser dere på resturant? |
Sv: Resturantbesøk.... hvor går man og hva spiser man????
Sitat:
På italiensk restaurant pleier jeg å spise cæsar-salat e.l. |
Sitat:
Liker å spise en skikkelig middag om jeg først er ute... Bor forresten i Bergen. har kinaresturanter sånne spesialavtaler her og tro???? (er veldig glad i kinamat egentlig:p) |
Sitat:
Jeg blir ordentlig mett av enn sånn salat hvertfall. Inneholder jo både bacon, kylling og ganske fet dresseing. og ost. |
I en annen tråd her inne sto det at kinamat ofte inneholder store mengder sukker. Jeg kjenner ikke til detaljer rundt det, men tenker at det kanskje kan være lurt å holde seg unna.
Jeg har aldri opplevd at det har vært vanskelig å få ekstra tilbehør istedet for potet etc. Jeg opplever også at jeg blir mye fortere mett nå, så det trengs ikke så store mengder mat lenger. Hurra hurra! :) |
Spiser ofte ute da det er en del farting i jobben. Ikke noe problem å få ekstra salat og kjøtt i stedet for poteter eller ris. Om jeg bestiller salat, ber jeg om ekstra med reker, skinke (eller hva det måtte vere) i stedet for brød. De fleste er greie slik :)
|
Jeg ville spurt pent om brokkoli i stedet for poteter, salatingredienser er ofte lite mettende. Brokkoli er noe de fleste restauranter har. Jeg ber også om ekstra smør i en liten skål. NB presisér SMØR (- og ikke margarin).Alle gode kjøkken bruker smør i maten. Heldigvis :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34. |