![]() |
Tapas? - og osteboller ...
Vi ELSKER tapas:D
Og vi ELSKER friterte osteboller..... Vel... fettet er geitt, osten er grei, egget er greitt... men ikke hvetemelet - IGJEN!!!:mad: Er det noe annet jeg kan ha i istedenfor hvetemel?? Jeg kan ikke ha tapas uten sånne osteboller... og nei... jeg spiser ikke én....:rolleyes: |
Sv: tapas? og osteboller....
Jeg antar du trenger bindemiddel og noe panering? Om du har oppskriften så er jeg ikke så verst på å modifisere...
|
Bytt ut hvetemel med kvernede mandler (eller andre nøtter) og tilsett litt bindemiddel, for eksempel JBK. Det gjør jeg i mine panerings-oppskrifter og det fungerer fantastisk! Også steker jeg i kokosolje..
Lykke til! |
Kan også panere med knust baconsvor :)
|
Sitat:
|
Tenkte meg en miks av knust bacongull, mandelmel og kokosmel selv, og en knøttliten mengde fiberhusk+jbk, det burde holde osten på plass, selve osterøra kan man nok lage med revet ost + egg + jbk som Josefa så fint foreslår :)
Hmm, dette fikk jeg lyst på! |
Sv: Tapas? - og osteboller...
Hei,
Da sniker jeg meg innom for å minne om samletråden Tapas og Meze |
Sv: Tapas? - og osteboller ...
Vet ikke hva osteboller er, men her er oppskrift på ostekuler: http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html
|
Sitat:
|
Frk Marge, la oss høre hvordan det gikk - ble ostetapaskulene vellykket?! =)
|
Takk for oppskriftstips:) skal lage disse i kveld tenkte jeg. Men, hvilken olje bruker jeg til friteringen?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13. |