![]() |
Coop bringebær (frosne)?
Jeg oppdaget idag at min nyinnkjøpte pose med frosne bringbær fra Coop inneholder 7!!!g kbh pr 100?
Dette kan da ikke stemme! Er bare bringebær oppi i følge innholdsfortegnelsen. Er ikke kostfiber trukket fra mon tro? |
Sv: Coop bringebær (frosne)?
Sendte en mail til Coop, og dette var svaret jeg fikk:
Hei og takk for henvendelsen. Vi har merket totalt karbohydratinnhold,mono-og disakkarider og kostfiber sammen. Med vennlig hilsen Coop Norge Handel Marit Bjerkås Varesikringssjef / Ernæringsfysiolog |
Så de er med andre ord sukret?
|
nei, det er bare bringebær, iallefall i følge innholdsfortegnelsen:)
Karbs: 7, kostfiber 3,5 - net karbinnhold 3,5 Passer jo sånn ca, er vel 3,2 det skal være Har ingen andre coop-produkter her nå, men tror de merker alle varene sine på denne måten. |
Det var da innmari irriterande! Eg meiner... ikkje at netto kh-innhald er så lågt som ein skulle forvente at det var, men at dei faktisk ikkje merkar etter gjeldande standard!
|
Sitat:
Jeg trodde norske varer skulle være greie å forholde seg til, men tydeligvis ikke alle:confused: |
også er det jo rart at samme produkt, altså bringebær frossen skal ha mellom 3 og da 7 karber per 100gram?! JEg trodde bringebær er bringebær jeg....
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09. |