![]() |
Rastløse bein
De siste nettene har jeg hatt forferdelig rastløse bein. Jeg klarer ikke ligge stille og må sparke i lufta for å roe dem ned. Dette hjelper kun en kort stund, så er det pån igjen.
Kan dette ha noe med forandringen i kostholdet? Har noen evt noen tips? Jeg har aldri hatt dette før... Og nå har jeg nesten ikke sovet på fire netter, så føler meg ganke gåen :( |
Sv: Rastløse bein
Magnesium har hjulpet mange.
|
Magnesiumtilskudd. :)
|
Takk for raskt svar! Når jeg tenker meg om har jeg vel hørt at mange på lavkarbo tar magnesium. Da får jeg prøve det :)
|
Spis grønnsakene dine. ;)
Les mer om lavkarbo og magnesium: http://weightoftheevidence.blogspot....magnesium.html http://lowcarbhit.blogspot.com/2006/...magnesium.html |
Sitat:
|
Jeg spiser ca en kilo grønnsaker om dagen, så tror ikke det er der jeg feiler;)
Nå har jeg kjøpt magnesium, så får vi se hvordan det funker. Hvis ikke får jeg vel prøve litt karbo før natten da... :) |
Jeg har lest at jerntilskudd kan hjelpe mot ratløse ben.
|
Sitat:
|
Prøver å ligge på ca 100 karber per dag :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Siden jeg har vært så slapp i det siste har jeg tatt jerntilskudd den siste uken. Har fått litt mer energi, men beina vil ikke ligge stille...
|
100 karber er mer enn lite nok for meg ;) Og går ned 1-2 kilo i uka, så jeg er fornøyd :)
|
Sitat:
Håper vi finner ut av dette med søvnen. Søvn er viktig for oss....:) |
Ja, jeg har foreløpig veelid mye å gå på. Startvekten var nesten 140 :( Det hjalp ikke akkurat at jeg var sengeliggende og avhengig av rullestol fra oktober i fjor til april i år heller... Så det kan være at jeg går ned litt nå fordi jeg kan bevege meg litt igjen også. Om ikke så mye.. Men nå en vekten på 134 hvertfall :)
|
Også glemte jeg jo helt å si at jeg tok to magnesium før jeg la meg i går. Sto en tabl en til to ganger i døgnet. Siden det var første gangen tok jeg like greit to på en gang. Og i natt sov jeg mye bedre:) Er det virkelig mulig at det kan virke så fort? Såfall var det vidundermedisin for meg:) Søvn er helt klart viktig.
|
Jepp, essensielle mineraler er ganske mirakuløse slik...
|
Jippi:) Da er forhåpentligvis søvnen reddet framover:)
|
Sitat:
Alt kjøttet i denne dietten har jo mye b12, men følg opp dette med blodprøver er mitt tips. |
Jeg kan ha rastløse bein om natten i perioder, og kjenner meg godt igjen i søvnløse netter! Nå virker det som du har rastløshet i begge beina....? Jeg hadde mest i høgrebeinet, og hovedforklaringen på det er en låsning jeg har nederst i ryggen/bekkenet og den tirrer noen nerver når ryggen er "irritert". Det som hjelper (bortsett fra kiropraktor) er å strekke ut ryggen før leggetid ved å legge seg ned og gjøre en "twist".
Nå vet jeg ikke om du har låsninger, men tja, greit å legge til en ekstra mulig forklaring likevel:) |
Sitat:
|
Sitat:
Om ikke evnen til å ta opp B12 i tarmen min er ødelagt etter mange år med diaré og te-misbruk er jeg mest fristet til å prøve å få opp igjen B12 nivåene ved å fortsette med rett kosthold og ikke ta B12 tilskudd..... Diaréen er det blitt helt slutt på etter at jeg begynte på LCHF-kostholdet, og sterk sterkt søtet svart te sluttet jeg med da jeg la om kostholdet for ganske nøyaktig ett år siden......:) |
Sitat:
Da er du jo godt på vei til et bedre liv....Lykke til :goodluck: Sitat:
Ikke at jeg tror at magnesium ikke hjelper andre, men jeg har ikke opplevd at magnesium har hjulpet meg...da skulle jeg jo ha fått sovet godt hver gang jeg tok dem da, og det har jeg slett ikke gjort.....:( |
Tusen takk, bestemamma:) Tror jeg trenger den på veien... Er ikke første gangen jeg slanker meg. Sist gikk jeg ned 50 kg. Men selv om jeg fortsatte med det samme snudde det bare og jeg gikk opp igjen. Da levde jeg kun etter kcalorier og på ganske mye karbo, så jeg tror det er feilen.
Du får spise mer syltetøy, så du får sove! :) Og grattis med å ha kommet i mål:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13. |